Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Miestna železnica v Muránskom údolí

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


Koncesia pre výstavbu a prevádzkovanie trate od stanice MÁV v Plešivci, vedúcej cez Jelšavu do Muráňa bola udelená nariadením MO č. 88313/91.XII.25 koncesionárovi Gejzovi Kubinyimu. Koncesia nariaďovala zabezpečiť z uhorských zdrojov vozidlá, koľajnice i stavebný materiál.

Výstavbu realizovala firma Mandel, Hoffner a Quittner, ktorá – spolu s úradmi Gemerskej župy, obcami Jelšava, Revúca a lesným hospodárstvom panstva kniežaťa Coburga – hmotne prispela aj na výstavbu železnice. Na trati dlhej 41 km bolo 6 staníc, 5 výpravných budov, 3 sklady tovaru, 10 strážnych stanovíšť a 55 úrovňových priecestí. Náklady jej výstavby sa vyšplhali na 3 092 000 K. Slávnostný zahajovací vlak prešiel po dokončenej železnici 22.11.1893.

 

© ŽSR - Železničné telekomunikácie na základe publikácie: Dejiny železníc na území Slovenska. 
Vedúci autorského kolektívu Ing. Jiří Kubáček CSc.



Právne dokumenty

Integer aliquam elit vitae turpis sagittis varius. Proin vitae semper dui. Vestibulum sit amet massa metus. Integer semper, eros id sollicitudin bibendum

Zobraziť dokumenty