Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Miestna železnica v údolí Bodvy

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


Koncesiu pre výstavbu a prevádzkovanie železnice, odbočujúcej zo stanice Sajóecseg trate MÁV Miskolc – Bánréve a končiacej v stanici Turňa nad Bodvou Miestnej železnice Košice – Turňa nad Bodvou, získal na základe zákonného článku č. XXII/1895 nariadením MO č. 45633/95.VI.22 dr. Jozef Szabó.

Výstavba 57,5 km dlhej železnice si vyžiadala vykonať rozsiahle zemné práce. V 10 staniciach bolo postavených 10 výpravných budov, 15 skladov a 160 m nekrytých nákladísk. Na trati s 90 úrovňovými cestnými priechodmi bez závor bolo rozmiestnených 12 strážnych stanovíšť. Stavba stála 3 800 000 K a prvý vlak po dokončenej železnici prešiel 23.8.1896.

 

© ŽSR - Železničné telekomunikácie na základe publikácie: Dejiny železníc na území Slovenska. 
Vedúci autorského kolektívu Ing. Jiří Kubáček CSc.



Právne dokumenty

Integer aliquam elit vitae turpis sagittis varius. Proin vitae semper dui. Vestibulum sit amet massa metus. Integer semper, eros id sollicitudin bibendum

Zobraziť dokumenty