Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Miestna železnica Šaľa - Neded

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


Koncesiu na výstavbu a prevádzku trate, vychádzajúcej zo stanice MÁV v Šali a smerujúcej do Nededu, získala nariadením MO č. 53382/909.VI.30. budapeštianska firma G. Gregersen a synovia. Koncesia stanovovala povinnosť obstarať materiál na stavbu a prevádzku železnice z uhorských zdrojov.

Výstavba 19 km dlhej železnicčnej trate trvala 5 mesiacov a stála 1 875 000 K. Iba štvrtina dĺžky trate ležala na sklone a v oblúkoch, nebolo preto potrebné budovať rozsiahlejšie zemné práce ani umelé stavby – na celej trase sa postavilo iba 28 priepustov a menších mostov. Bolo na nej 5 staníc, každá s výpravnou budovou, skladom a nákladiskom, v Nedede tiež s výhrevňou a vodárňou. Železnicu s 3 strážnymi stanovišťami križovalo 34 úrovňových priecestí bez závor. Prevádzka na železnici sa začala 17.10.1909.

©  ŽSR - Železničné telekomunikácie na základe publikácie: Dejiny železníc na území Slovenska. 
Vedúci autorského kolektívu Ing. Jiří Kubáček CSc.



Právne dokumenty

Integer aliquam elit vitae turpis sagittis varius. Proin vitae semper dui. Vestibulum sit amet massa metus. Integer semper, eros id sollicitudin bibendum

Zobraziť dokumenty