Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Miestna železnica Humenné - Stakčín

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


Koncesia pre výstavbu a prevádzku tarate, vychádzajúcej zo stanice MÁV v Humennom a smerujúcej cez Dlhé nad Cirochou do Stakčína, bola udelená nariadením MO č. 78587/908.IX.12 dr. Eugenovi Rudnyanszkému a stavebnej firme Gfrerer, Schoch a Grossmann z Budapešti. Uvažovalo sa pritom aj o predĺžení trate po Ruské v dĺžke 28 km. Na trase predĺženia sa v roku 1910 vykonala verejnoprávna obchôdzka a v roku 1913 došlo dokonca i k jej úprave. V dôsledku 1. svetovej vojny sa však stavba nerealizovala.

Výstavba 26,9 km dlhej železnice si nevyžiadala väčšie zemné práce (oblúky trvorili iba 26 % jej trasy), bolo však potrebné vybudovať 86 mostov a priepustov v celkovej dĺžke 289 m. To sa tiež odrazilo v pomerne vyakom stavebnom náklade, ktorý dosiahol čiastku 3 460 000 K. Na trati, ktorú križovalo 52 úrovňových priecestí bez závor, bolo 5 strážnych stanovíšť, 2 zastávky a 4 stanice s výpravnými budovami, resp. čakárňami a skladmi. Prevádzka železnice sa začala 30.11.1909.

©  ŽSR - Železničné telekomunikácie na základe publikácie: Dejiny železníc na území Slovenska. 
Vedúci autorského kolektívu Ing. Jiří Kubáček CSc.



Právne dokumenty

Integer aliquam elit vitae turpis sagittis varius. Proin vitae semper dui. Vestibulum sit amet massa metus. Integer semper, eros id sollicitudin bibendum

Zobraziť dokumenty