Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Bratislavská župná miestna železnica

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


Koncesiu na výstavbu a prevádzku železnice, začínajúcej v Plaveckom Mikuláši a pokračujúcej cez stanicu MÁV v Zohore do Záhorskej Vsi, ako i vlečky pripájajúcej na železničnú sieť tamojší cukrovar, získali dr. Emil Révész z Malaciek a Ing. Ľudovít Fábián z Budapešti nariadením MO č. 46370/911.VII.4.

Na celej 49,9 km dlhej trati s 10 stanicami a 3 nákladiskami bolo treba vybudovať 97 mostov a priepustov v dĺžke 402 m, pričom najdlhší most v záplavovom území rieky Moravy s dĺžkou 80 m bol drevenej konštrukcie. Trať s 10 strážnymi stanovišťami križovalo 97 úrovňových priecestí bez závor. Stavebné náklady boli následkom finančne náročného vyvlastnenia pozemkov i výstavby nákladných umelých stavieb pomerne vysoké a dosiahli čiastku 5 380 000 K. Prevádzka na trati Zohor – Záhorská Ves sa začala 15.11.1911, medzi Zohorom a Plaveckým Mikulášom prešiel prvý parný vlak 9.12. toho istého roku.

©  ŽSR - Železničné telekomunikácie na základe publikácie: Dejiny železníc na území Slovenska. 
Vedúci autorského kolektívu Ing. Jiří Kubáček CSc.



Právne dokumenty

Integer aliquam elit vitae turpis sagittis varius. Proin vitae semper dui. Vestibulum sit amet massa metus. Integer semper, eros id sollicitudin bibendum

Zobraziť dokumenty