Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Železnica Banská Bystrica - Harmanec

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


Koncesia na výstavbu a prevádzku železnice, vychádzajúcej zo stanice MÁV v Banskej Bystrici a pokračujúcej cez Uľanku do Harmančoku (Harmanec) – kde trať končila pri papierni, bola udelená nariadením MO č. 48440/913.VII.1 budapeštianskym podnikateľským subjektom: Ing. Viliamovi Fórisovi a stavebnému podnikateľstvu Fried a Adorján.

Na trati boli 3 stanice a 2 zastávky. V dôsledku použitia pomerne ťažkého zvršku (28 kg/m) a vykonanej prestavby železničnej stanice Banská Bystrica bola táto trať jednou z najdrahších železničných novostavieb na území Slovenska – cena železnice, dlhej iba 12,8 km, sa vyšplhala na neuveriteľné 2 956 000 K (t.j. viac, než 227 000 K/km). Pravidelná doprava sa tu začala 30.11.1913.

©  ŽSR - Železničné telekomunikácie na základe publikácie: Dejiny železníc na území Slovenska. 
Vedúci autorského kolektívu Ing. Jiří Kubáček CSc.



Právne dokumenty

Integer aliquam elit vitae turpis sagittis varius. Proin vitae semper dui. Vestibulum sit amet massa metus. Integer semper, eros id sollicitudin bibendum

Zobraziť dokumenty