Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Miestna železnica Komárno - Kolárovo

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


Koncesiu na výstavbu a prevádzku železnice, vedúcej zo stanice MÁV v Komárne cez Čalovec do Kolárova (Gúty) udelilo MO svojím nariadením č. 15460/914.III.7 stavebnej firme G. Gregersen a synovia z Budapešti.

V sklone a oblúkoch ležala iba štvrtina trate, takže výstavba si nevyžiadala významnejšie zemné práce; vybudovalo sa iba 57 menších priepustov celkovej dĺžky 84 m. Vysoké stavebné náklady zapríčinilo – okrem všeobecného rastu cien po vypuknutí 1. svetovej vojny – najmä rozšírenie stanice Komárno. Výstavba 25,9 km dlhej železnice stála 2 826 000 K.

Na trati bolo 6 staníc, 2 zastávky a 4 strážne stanovištia. Na konečnej stanici v Kolárove sa tiež postavila rušňová remíza s vodárňou. Z 52 úrovňových priecestí bolo kryté závorami iba jedno. Železnica bola v prevádzke od 8.11.1914.

©  ŽSR - Železničné telekomunikácie na základe publikácie: Dejiny železníc na území Slovenska. 
Vedúci autorského kolektívu Ing. Jiří Kubáček CSc.



Právne dokumenty

Integer aliquam elit vitae turpis sagittis varius. Proin vitae semper dui. Vestibulum sit amet massa metus. Integer semper, eros id sollicitudin bibendum

Zobraziť dokumenty