06.05.2015
Aké významné stavebné projekty plánujete rozbehnúť v tomto a budúcom roku? Aký máte plán investičných výdavkov (výdavkov na budovanie a modernizáciu infraštruktúry pre roky 2015 a 2016)?
Rok 2015
Z OPD 2007 – 2013 sa v súčasnosti realizujú najmä stavby:
Modernizácia železničnej trate Nové mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500 – 159,100 pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. - VI. etapa (úsek Beluša - Púchov) - dokončenie
Modernizácia trate Púchov – Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., II. etapa - (úsek Považská Teplá /mimo/ - Žilina /mimo/)“ - pokračovanie
Implementácia GSM-R do siete ŽSR, úsek Bratislava - Žilina - Čadca - št.hranica SR/ČR - pokračovanie
Zavedenie ETCS v koridore VI: Žilina-Čadca - št.hranica SK/CZ - pokračovanie
Terminál intermodálnej prepravy (TIOP) Žilina, 1. etapa výstavby - pokračovanie
TIOP Moldava nad Bodvou, realizácia - dokončenie
Z vlastných zdrojov ŽSR sa v súčasnosti realizujú (pokračujúce) stavby najmä:
Elektroinštalačné práce pri výmene izolátorov TV vrátane ich dodávky
ŽST Jablonica - nz Hlboké – Dialkové ovládanie dopravne (DOD) Senica, komplexná rekonštrukcia železničného zvršku koľ.č.1 v dĺžke 7,700 km
Technologický informačný systém, etapa II.
ŽST Rimavská Seč, rekonštrukcia výhybiek
Trakčná meniareň (TM) Borša, modernizácia
ŽST Dolný Štál, predĺženie staničných koľají
ŽST Trebišov-výhybňa Hrinište, komplexná rekonštrukcia (KR) koľaj č. 1, materiálom novým, km 20,737-24,707, 3,970 km, sanácia žel. spodku v úseku 20,737-21,880
Nákup a modernizácia koľajovej mechanizácie
Rok 2016
Z Operačného programu integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 sa predpokladá realizácia stavieb:
Modernizácia trate Púchov – Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., II. etapa – (úsek Považská Teplá /mimo/ – Žilina /mimo/)“ - dokončenie
ŽSR, Modernizácia železničnej trate Púchov - Žilina, pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – I. etapa (Púchov - Považská Teplá) – začatie realizácie.
Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Liptovský Mikuláš – Poprad-Tatry (mimo), realizácia úseku Poprad-Tatry - Lučivná a Paludza - L. Hrádok – začatie realizácie.
Projektovanie stavieb:
Žilina - Košice, modernizácia železničnej trate, úsek Žilina - Kraľovany, projektová dokumentácia (PD)
Žilina - Košice, modernizácia železničnej trate, úsek Kraľovany - Liptovský Mikuláš, PD
ŽSR, dostavba zriaďovacej stanice Žilina Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina, projektová dokumentácia, dokumentácia pre stavebné povolenie (DSP), dokumentácia pre realizáciu stavby (DRS) a dokumentácia pre výber zhotoviteľa (DVZ).
Z kapitálových transférov sa predpokladá realizácia stavieb:
ŽSR, Modernizácia trate Púchov – Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., II. etapa – (úsek Považská Teplá /mimo/ – Žilina /mimo/) – dokončenie
Nové Mesto nad Váhom - Púchov, modernizácia trate na v=160 km/h, 3.etapa (Zlatovce - Trenčianska Teplá) - dokončenie
Z vlastných zdrojov sa predpokladá realizácia stavieb najmä:
ŽST Hronský Beňadik-výhybňa Tekovská Breznica, komplexná rekonštrukcia dopravnej cesty v dĺžke 6,013 km
Technologický informačný systém, etapa II.
Nákup a modernizácia koľajových mechanizmov
Kysak - Kostoľany nad Hornádom, zriadenie vážneho a monitorovacieho systému
Trakčná napájacia stanica (TNS) Štúrovo vybudovanie filtračno-kompenzačného zariadenia a DLR a KR rozvodne 27 kV
Maťovce žst., komplexná rekonštrukcia výpravnej budovy (normálny rozchod)
Košice, administratívna budova, Štefániková 50/A, komplexná rekonštrukcia objektu + Kasárenské nám.
TNS Nové Zámky - vybudovanie filtračno-kompenzačného zariadenia a komplexná rekonštrukcia rozvodne 27 kV
Ruskov trakčná meniareň (TM), rekonštrukcia