História
1839 – 1850 |
začiatky budovania železníc na Slovensku |
1850 – 1860 |
začiatky prevádzkovania a budovania železničných signalizačných a telegrafických zariadení. Pre krytie staníc proti nežiadúcemu vjazdu vlaku sa začali používať jednoduché dištančné návestidlá, ovládané drôtovodom. Správy medzi stanicami sa prenášali relatívne pomalými telegrafmi sústavy Bain-Eckling, neskôr nahradzovanými prvými prístrojmi typu Morse. Správy medzi stanicou a stanovišťami na šírej trati boli prenášané opticky tzv. košovými návestidlami, v 60. rokoch nahradzovaných zvonkovými návestidlami. |
1950 |
vznik Strojovej počtovníckej stanice pri Správe východnej dráhy v Bratislave |
1952 |
vznik Strojovej počtovníckej stanice pri Správe východnej dráhy v Košiciach |
1968 |
vznik Výpočtového strediska železničnej dopravy ako samostatnej účelovej jednotky Československých štátnych dráh |
1972 |
vznik Ústredia výpočtovej techniky dopravy Bratislava v priamej podriadenosti ministerstva dopravy |
1974 |
premenovanie Strojovej počtovníckej stanice v Bratislava a Strojovej počtovníckej stanice v Košiciach na Stredisko výpočtovej techniky |
1994 |
vznik špecializovanej organizačnej jednotky ŽSR - Strediska informatiky o.z. Bratislava so zápisom do Obchodného registra |
2002 |
vznik novej organizačnej zložky ŽSR - Železničné telekomunikácie Bratislava, o.z. (ďalej len ŽT) so zápisom do Obchodného registra |
2003 |
získanie Certifikátu riadenia kvality na poskytovanie telekomunikačných služieb podľa normy ISO 9001/2000 |
2006 |
integrácia činností informatiky a telekomunikácií do spojenej info-komunikačnej organizačnej jednotky ŽSR s názvom Železničné telekomunikácie Bratislava. |
Spojením informatiky a telekomunikácií sa vytvorili predpoklady na kontinuálne zvyšovanie kvality, komplexnosti a efektivity poskytovania integrovaných informačno-komunikačných služieb pre všetkých zákazníkov, čím zároveň došlo k významnému posilneniu celkového postavenia a potenciálu ŽSR na infokomunikačnom trhu.