Názov projektu: | Nižná Myšľa – Ruskov, komplexná rekonštrukcia koľaje č. 2 | ||||||
Kód projektu: | 03I01-29-P14-00001 | ||||||
Názov investície: | 1 – Rozvoj infraštruktúry nízkouhlíkovej dopravy | ||||||
Názov komponentu: | 3 – Udržateľná doprava | ||||||
Názov a sídlo prijímateľa: |
Železnice Slovenskej republiky; Klemensova 8, 813 61 Bratislava | ||||||
|
|||||||
Zmluva o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti / dátum účinnosti: |
03I01-29-P14-00001/2025 / 19.02.2025 |
||||||
Dodatok k Zmluve o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti č. / dátum účinnosti: | |||||||
Celkové oprávnené výdavky na realizáciu projektu v € podľa Zmluvy o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti: |
28 354 754,14 |
||||||
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor, technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.): | Názov | Zmluvná cena | Popis zmluvy | Dátum účinnosti zmluvy | |||
„Združenie Margecany“ Vedúci člen: TSS GRADE, a.s. Člen združenia: OHLA ŽS, a.s. |
27 391 066,81 EUR | Zmluva o dielo |
31.12.2024 |
||||
Prebieha verejná súťaž |
Stavebný dozor | ||||||
Začatie realizácie projektu: | 13.02.2025 | ||||||
Predpokladané ukončenie realizácie projektu: | 10/2025 | ||||||
Miesto realizácie projektu: | |||||||
|
|||||||
Popis projektu a jeho prínosy: | |||||||
Predmetom projektu je komplexná rekonštrukcia koľaje čísla 2 v dĺžke 6,596 km z dôvodu nevyhovujúceho stavu, vrátane rekonštrukcie 11 mostov, priepustov a nástupíšť zastávok Bohdanovce a Vyšná Myšľa. Cieľom rekonštrukcie traťového úseku je zabezpečenie vyhovujúceho technického stavu úseku železničnej trate. Realizáciou stavby sa odstránia riziká vplyvu súčasného zastaraného a opotrebovaného železničného zvršku na plynulosť, bezpečnosť dopravy a prepravy na predmetnej časti trate. Rekonštrukciou sa predpokladá zníženie nákladov na údržbu, zlepšenie nevyhovujúceho stavu železničného spodku a zvršku. Výrazným spôsobom sa zlepší technický stav mostných objektov, stavieb a zariadení železničného spodku. Dôjde tiež k zmenám v oblasti zabezpečovacej a oznamovacej techniky, ktoré prispejú k bezpečnosti železničnej dopravy v predmetnom úseku, ale aj zlepšeniu technického stavu trakčného vedenia. V neposlednom rade je dôležitým faktorom aj zvýšenie komfortu v prístupe cestujúcej verejnosti k železničnej infraštruktúre v podobe novozriadených nástupíšť, ktoré budú spĺňať parametre bezpečnostného charakteru. |
|||||||
Stav realizácie k 19.02.2025: | |||||||
Dňa 13.2.2025 prebehlo odovzdanie staveniska, na základe ktorej začal Zhotoviteľ prípravné práce ako zriadenie staveniska, vybudovanie prístupových ciest, vytýčenie inžinierskych sietí. |
|||||||
Finančné plnenie € k 19.02.2025: | |||||||
Prostriedky mechanizmu | Štátny rozpočet (ostatné výdavky) |
Vlastné zdroje | Spolu | ||||
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |