Aktuality
-
Všímajme si okolie, aby sa železnica nestávala miestom tragických životných rozhodnutí
28.02.2025 - BRATISLAVA – Jedným z najdôležitejších cieľov Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) je zaistiť bezpečnosť železničnej infraštruktúry. Preto by sme chceli verejnosť upozorniť na rastúci počet samovrážd na železnici, ktoré evidujeme v poslednom období. Od 1. decembra 2024 do 28. februára 2025 došlo k navýšeniu počtu samovrážd v porovnaní s rovnakým obdobím pred rokom, a to približne o 22 %. Zároveň evidujeme najväčší počet samovrážd v období mesiacov december až február za posledných 5 rokov.
-
Železnice predstavujú neoceniteľný nástroj bezpečnosti, ktorým zmapovali už viac ako tretinu slovenských tratí
21.02.2025 - Železnice Slovenskej republiky od minulého roka prevádzkujú vlastné defektoskopické vozidlo, ktoré je vybavené najnovšími technológiami na presné a rýchle odhaľovanie aj tých najmenších nedokonalostí železničnej infraštruktúry. Tento diagnostický systém dopĺňa ručnú defektoskopiu a počas tohto roka zvládne premerať približne 3 000 až 3 500 kilometrov železničných tratí, čím prispeje k ich udržaniu v optimálnom technickom stave a k zabezpečeniu bezproblémovej prevádzky.
-
Elektrifikácia trate Haniska pri Košiciach – Moldava nad Bodvou je dokončená
17.02.2025 - MOLDAVA NAD BODVOU – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) v pondelok 17. februára cestujúcim na východnom Slovensku oficiálne odovzdávajú elektrifikovanú trať Haniska pri Košiciach – Moldava nad Bodvou. Tento projekt, financovaný z prostriedkov Európskej únie a štátneho rozpočtu SR, prináša zlepšenie dopravnej infraštruktúry a ekologické benefity pre Košický kraj. Modernizácia trate je dôležitým prvkom v rozvoji železničnej siete a prispieva k zvýšeniu atraktivity vlakovej dopravy.
-
Viete, ako môžete zachrániť život, keď sa stane nehoda na železničnom priecestí? Stačí nájsť jedno číslo
06.02.2025 - BRATISLAVA – Prvoradým a dlhodobým cieľom Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) je zaistiť bezpečnosť na všetkých tratiach aj železničných priecestiach. Preto sa už v júni 2012 v spolupráci s Ministerstvom vnútra SR a Integrovaným záchranným systémom (IZS) zaviedol do praxe systém označovania železničných priecestí jedinečným identifikačným číslom (JIČ). Napriek tomu, že funguje už takmer 13 rokov, účastníci cestnej premávky prechádzajúci cez priecestia o ňom málokedy vedia. Pritom práve oni zavinia viac ako 99,5 % nehôd na železničných priecestiach.