Železnice Slovenskej republiky


Bratislava Nové Mesto – Bratislava ÚNS, komplexná rekonštrukcia trate


Názov projektu:

Bratislava Nové Mesto – Bratislava ÚNS, komplexná rekonštrukcia trate

Kód projektu: 03I01-29-P11-00001
Názov investície: 1 – Rozvoj infraštruktúry nízkouhlíkovej dopravy
Názov komponentu: 3 – Udržateľná doprava

Názov a sídlo prijímateľa:

Železnice Slovenskej republiky; Klemensova 8,  813 61 Bratislava

                     

Zmluva o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti  / dátum účinnosti:   

03I01-29-P11-00001/2025 / 19.02.2025

Dodatok k Zmluve o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti  č. / dátum účinnosti:  
Celkové oprávnené výdavky na realizáciu projektu v € podľa Zmluvy o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti:

31 705 613,82

Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor, technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.): Názov Zmluvná cena Popis zmluvy Dátum účinnosti zmluvy

Združenie ÚNS Bratislava,

Vedúci člen Združenia: Swietelsky-Slovakia spol. s r.o.

30 777 294,98 Zmluva o dielo

31.12.2024

Prebieha verejná súťaž

  Stavebný dozor  
Začatie realizácie projektu: 12/2024
Predpokladané ukončenie realizácie projektu: 06/2026
Miesto realizácie projektu:

Popis projektu a jeho prínosy:

Hlavným cieľom Projektu je zlepšiť technické parametre železničnej infraštruktúry, zvýšenie bezpečnosti (rekonštrukciou infraštruktúry sa zníži riziko jej poškodenia, napr. lom koľaje, čo môže ohroziť železničnú prevádzku) a plynulosti železničnej dopravy bez rýchlostných prepadov. Projektom budú na danom úseku odstránené trvalé obmedzenia traťovej rýchlosti a príde k úspore nákladov nad rámec výdavkov na plánovanú údržbu. Realizáciou Projektu (komplexnou rekonštrukciou železničnej trate) sa zlepší dostupnosť kvalitnej železničnej infraštruktúry pre obyvateľstvo, keďže cestujúci budú môcť využívať rekonštruovanú infraštruktúru. V rámci projektu dochádza v danom úseku odstránením traťových obmedzení k zvýšeniu traťovej rýchlosti na 80 km/hod (s miernym znížením na 70 km/h na priecestí s Ivankou cestou). Pôvodná traťová rýchlosť na celom úseku bola 60 km/h, aktuálne je pre zlý stav trate znížená na koľaji č. 2 na 30 km/h, čo predlžuje čas prejazdu vlakov týmto úsekom o vyše 4 minúty.

 

Predmetom Projektu je rekonštrukcia oboch traťových koľají (koľaj č. 1 – 4,334 km; koľaj č. 2 – 4,317 km) v medzistaničnom úseku medzi železničnou stanicou Bratislava Nové Mesto a Bratislava ÚNS (Ústredná nákladná stanica). Stavebné práce zahrňujú najmä rekonštrukciu železničného spodku a zvršku medzi železničnou stanicou Bratislava Nové Mesto a železničnou stanicou Bratislava ÚNS (koľaj č. 1: 6,231 km – 10,565 km; koľaj č. 2: 6,239 - 10,556 km), rekonštrukciu troch železničných priecestí, kompletnú rekonštrukciu trakčného vedenia vrátane vybudovania nových trakčných základov s novými trakčnými stožiarmi (vrátane výzbroje stožiarov), výmenu trolejového drôtu a nosného lana, rekonštrukciu 2 mostov, úpravu komunikácií v styku s priecestiami, úpravu zabezpečovacích a oznamovacích zariadení (napr. osadenie nových vchodových návestidiel s predzvesťami na nové betónové základy, jestvujúce telefónne objekty budú napojené novými káblami). Uvedenou rekonštrukciou bude zabezpečené, že trať bude spĺňať všeobecné technické požiadavky na stavbu železničnej dráhy a bude zaručené plynulé a bezpečné užívanie.

 

Stav realizácie k 19.02.2025:

Dňa 14.02. 2025 prebehlo  odovzdanie staveniska.

Finančné plnenie € k 19.02.2025:
Prostriedky mechanizmu Štátny rozpočet
(ostatné výdavky) 
Vlastné zdroje Spolu 

0,00

0,00

0,00

0,00



Právne dokumenty