Názov projektu: |
Bratislava Nové Mesto – Bratislava ÚNS, komplexná rekonštrukcia trate |
||||||
Kód projektu: | 03I01-29-P11-00001 | ||||||
Názov investície: | 1 – Rozvoj infraštruktúry nízkouhlíkovej dopravy | ||||||
Názov komponentu: | 3 – Udržateľná doprava | ||||||
Názov a sídlo prijímateľa: |
Železnice Slovenskej republiky; Klemensova 8, 813 61 Bratislava | ||||||
|
|||||||
Zmluva o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti / dátum účinnosti: |
03I01-29-P11-00001/2025 / 19.02.2025 |
||||||
Dodatok k Zmluve o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti č. / dátum účinnosti: | |||||||
Celkové oprávnené výdavky na realizáciu projektu v € podľa Zmluvy o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti: |
31 705 613,82 |
||||||
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor, technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.): | Názov | Zmluvná cena | Popis zmluvy | Dátum účinnosti zmluvy | |||
Združenie ÚNS Bratislava, Vedúci člen Združenia: Swietelsky-Slovakia spol. s r.o. |
30 777 294,98 | Zmluva o dielo |
31.12.2024 |
||||
Prebieha verejná súťaž |
Stavebný dozor | ||||||
Začatie realizácie projektu: | 12/2024 | ||||||
Predpokladané ukončenie realizácie projektu: | 06/2026 | ||||||
Miesto realizácie projektu: | |||||||
|
|||||||
Popis projektu a jeho prínosy: | |||||||
Hlavným cieľom Projektu je zlepšiť technické parametre železničnej infraštruktúry, zvýšenie bezpečnosti (rekonštrukciou infraštruktúry sa zníži riziko jej poškodenia, napr. lom koľaje, čo môže ohroziť železničnú prevádzku) a plynulosti železničnej dopravy bez rýchlostných prepadov. Projektom budú na danom úseku odstránené trvalé obmedzenia traťovej rýchlosti a príde k úspore nákladov nad rámec výdavkov na plánovanú údržbu. Realizáciou Projektu (komplexnou rekonštrukciou železničnej trate) sa zlepší dostupnosť kvalitnej železničnej infraštruktúry pre obyvateľstvo, keďže cestujúci budú môcť využívať rekonštruovanú infraštruktúru. V rámci projektu dochádza v danom úseku odstránením traťových obmedzení k zvýšeniu traťovej rýchlosti na 80 km/hod (s miernym znížením na 70 km/h na priecestí s Ivankou cestou). Pôvodná traťová rýchlosť na celom úseku bola 60 km/h, aktuálne je pre zlý stav trate znížená na koľaji č. 2 na 30 km/h, čo predlžuje čas prejazdu vlakov týmto úsekom o vyše 4 minúty.
Predmetom Projektu je rekonštrukcia oboch traťových koľají (koľaj č. 1 – 4,334 km; koľaj č. 2 – 4,317 km) v medzistaničnom úseku medzi železničnou stanicou Bratislava Nové Mesto a Bratislava ÚNS (Ústredná nákladná stanica). Stavebné práce zahrňujú najmä rekonštrukciu železničného spodku a zvršku medzi železničnou stanicou Bratislava Nové Mesto a železničnou stanicou Bratislava ÚNS (koľaj č. 1: 6,231 km – 10,565 km; koľaj č. 2: 6,239 - 10,556 km), rekonštrukciu troch železničných priecestí, kompletnú rekonštrukciu trakčného vedenia vrátane vybudovania nových trakčných základov s novými trakčnými stožiarmi (vrátane výzbroje stožiarov), výmenu trolejového drôtu a nosného lana, rekonštrukciu 2 mostov, úpravu komunikácií v styku s priecestiami, úpravu zabezpečovacích a oznamovacích zariadení (napr. osadenie nových vchodových návestidiel s predzvesťami na nové betónové základy, jestvujúce telefónne objekty budú napojené novými káblami). Uvedenou rekonštrukciou bude zabezpečené, že trať bude spĺňať všeobecné technické požiadavky na stavbu železničnej dráhy a bude zaručené plynulé a bezpečné užívanie.
|
|||||||
Stav realizácie k 19.02.2025: | |||||||
Dňa 14.02. 2025 prebehlo odovzdanie staveniska. |
|||||||
Finančné plnenie € k 19.02.2025: | |||||||
Prostriedky mechanizmu | Štátny rozpočet (ostatné výdavky) |
Vlastné zdroje | Spolu | ||||
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |