Železnice Slovenskej republiky


Modernizácia a elektrifikácia jednokoľajového železničného úseku Devínska Nová Ves - slovensko-rakúska hranica (Marchegg)


Názov projektu:

Modernizácia a elektrifikácia jednokoľajového železničného úseku Devínska Nová Ves - slovensko-rakúska hranica (Marchegg)

Názov a sídlo prijímateľa:

Železnice Slovenskej republiky; Klemensova 8,  813 61 Bratislava.

   Číslo: Podpis EK Podpis ŽSR
Dohoda o grante 101122854 - 22-SK-TC-CREDNVM 18.10.2023 18.10.2023
Zmeny rozhodnutia č.      
 Dátum:   
  Európska únia

Štátny rozpočet

(spolufinancovanie)

Iné zdroje Spolu
Celkové náklady v € podľa Dohody o grante  12.006.845,53 2.118.855,09   14.125.700,62
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor,technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.) Názov Zmluvná cena Popis zmluvy Dátum podpisu zmluvy
 Združenie PORR, ŽSR – DNV – Marchegg    Zmluva o Dielo  01.03.2024
       
Predpokladaný začiatok realizácie hlavných aktivít projektu 18.01.2023
Začiatok realizácie hlavných aktivít projektu 18.01.2023
Predpokladané ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu 17.04.2025
Ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu  
Miesto realizácie projektu:
Devínska Nová Ves – slovensko-rakúska hranica (Marchegg)
Popis projektu a jeho prínosy:

Projekt zahŕňa stavebné práce a elektrifikáciu trate pre modernizáciu existujúcej 2,38 km dlhej jednokoľajovej koľaje železničný úsek Devínska Nová Ves – slovensko-rakúska hranica (Marchegg), ktorý sa nachádza na Baltsko-jadranskom koridore. Projekt je súčasťou globálneho projektu „Twin City Rail“, ktorého cieľom je spojiť Viedeň a Bratislavu s dvojkoľajnou elektrifikovanou železničnou traťou.

Ciele projektu sú:

• zlepšenie cezhraničnej železničnej osobnej a nákladnej dopravy medzi Slovenskom a Rakúskom

• zlepšenie kvality infraštruktúry z hľadiska bezpečnosti, ochrany a efektívnosti, ako aj skrátenie času cestovania medzi Bratislavou a Viedňou na približne 40 minút zo súčasných 67 minút

• zvýšenie kapacity tratí, aby sa umožnilo zavedenie aspoň 4 pravidelných vlakových trás v každom smere za hodinu v špičke hodiny

• zníženie hluku a znečistenia ovzdušia zavedením elektrickej trakcie

• zabezpečenie optimálnej úrovne integrácie a interoperability v súlade s nariadením (EÚ) č. 1299/2014 a Smernica o interoperabilite 2008/57/ES

• prispenie k prechodu na železnicu odstránením dôležitého úzkeho miesta

• zvýšenie traťovej rýchlosti zo súčasných 80 km/h na 120 km/h

 

Zahŕňa najmä modernizáciu železničnej infraštruktúry vrátane obnovy a rekonštrukcie existujúce železničné mosty a elektrifikácia jednokoľajnej koľaje. Technické parametre modernizovaných úsekov budú byť v súlade s požiadavkami EÚ na základnú železničnú sieť stanovenými v nariadení (EÚ) č. 1315/2013, konkrétne: 22,5 t nápravové zaťaženie, možnosť jazdy nákladných vlakov s dĺžkou 740 m a rýchlosťou minimálne 100 km/h.
Stav realizácie k 31.12.2024

Zmluva o dielo medzi Objednávateľom (ŽSR) a Zhotoviteľom stavby (Združenie PORR, ŽSR – DNV – Marchegg) bola podpísaná dňa 01.03.2024. Dňa 02.03.2024 bolo odovzdané stavenisko Zhotoviteľovi stavby, ktorý vykonal vytýčenie inžinierskych sietí, vybudovanie prístupových ciest na stavenisko, zriadenie staveniska, čiastočné vznesenie železničného zvršku. Pokračujú práce na železničnom zvršku v priestore ŽST Devínska Nová Ves. Betónovanie základov pre trakčné podpery. Pokračovanie vo výruboch drevín. Nasledovali betonáže trakčných podpier a brán, odťaženie železničného zvršku a spodku, rovnanie pláne pokládka nového železničného spodku, montáž trakčných brán, Na SO 01 most cez rieku Morava boli identifikované statické problémy, ktoré by mohli spôsobiť zbortenie celej existujúcej konštrukcie. Projektuje sa nové technické riešenie sanácie mostu

 

Finančné plnenie v € k 31.12.2024
Európska únia Štátny rozpočet (spolufinancovanie) Štátny rozpočet
(ostatné výdavky)  
Vlastné zdroje  Spolu 

2 495 767,43

440 429,55

0,00

0,00

2 936 196,98

Užitočné hypertextové odkazy: www.mindop.sk   www.eufondy.sk 



Právne dokumenty