Názov projektu: |
Modernizácia a elektrifikácia jednokoľajového železničného úseku Devínska Nová Ves - slovensko-rakúska hranica (Marchegg) |
|||||
Názov a sídlo prijímateľa: |
Železnice Slovenskej republiky; Klemensova 8, 813 61 Bratislava. | |||||
|
||||||
Číslo: | Podpis EK | Podpis ŽSR | ||||
Dohoda o grante | 101122854 - 22-SK-TC-CREDNVM | 18.10.2023 | 18.10.2023 | |||
Zmeny rozhodnutia č. | ||||||
Dátum: | ||||||
Európska únia |
Štátny rozpočet (spolufinancovanie) |
Iné zdroje | Spolu | |||
Celkové náklady v € podľa Dohody o grante | 12.006.845,53 | 2.118.855,09 | 14.125.700,62 | |||
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor,technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.) | Názov | Zmluvná cena | Popis zmluvy | Dátum podpisu zmluvy | ||
Združenie PORR, ŽSR – DNV – Marchegg | Zmluva o Dielo | 01.03.2024 | ||||
Predpokladaný začiatok realizácie hlavných aktivít projektu | 18.01.2023 | |||||
Začiatok realizácie hlavných aktivít projektu | 18.01.2023 | |||||
Predpokladané ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu | 17.04.2025 | |||||
Ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu | ||||||
Miesto realizácie projektu: | ||||||
Devínska Nová Ves – slovensko-rakúska hranica (Marchegg) | ||||||
Popis projektu a jeho prínosy: | ||||||
Projekt zahŕňa stavebné práce a elektrifikáciu trate pre modernizáciu existujúcej 2,38 km dlhej jednokoľajovej koľaje železničný úsek Devínska Nová Ves – slovensko-rakúska hranica (Marchegg), ktorý sa nachádza na Baltsko-jadranskom koridore. Projekt je súčasťou globálneho projektu „Twin City Rail“, ktorého cieľom je spojiť Viedeň a Bratislavu s dvojkoľajnou elektrifikovanou železničnou traťou. Ciele projektu sú: • zlepšenie cezhraničnej železničnej osobnej a nákladnej dopravy medzi Slovenskom a Rakúskom • zlepšenie kvality infraštruktúry z hľadiska bezpečnosti, ochrany a efektívnosti, ako aj skrátenie času cestovania medzi Bratislavou a Viedňou na približne 40 minút zo súčasných 67 minút • zvýšenie kapacity tratí, aby sa umožnilo zavedenie aspoň 4 pravidelných vlakových trás v každom smere za hodinu v špičke hodiny • zníženie hluku a znečistenia ovzdušia zavedením elektrickej trakcie • zabezpečenie optimálnej úrovne integrácie a interoperability v súlade s nariadením (EÚ) č. 1299/2014 a Smernica o interoperabilite 2008/57/ES • prispenie k prechodu na železnicu odstránením dôležitého úzkeho miesta • zvýšenie traťovej rýchlosti zo súčasných 80 km/h na 120 km/h Zahŕňa najmä modernizáciu železničnej infraštruktúry vrátane obnovy a rekonštrukcie existujúce železničné mosty a elektrifikácia jednokoľajnej koľaje. Technické parametre modernizovaných úsekov budú byť v súlade s požiadavkami EÚ na základnú železničnú sieť stanovenými v nariadení (EÚ) č. 1315/2013, konkrétne: 22,5 t nápravové zaťaženie, možnosť jazdy nákladných vlakov s dĺžkou 740 m a rýchlosťou minimálne 100 km/h. |
||||||
Stav realizácie k 31.12.2024 | ||||||
Zmluva o dielo medzi Objednávateľom (ŽSR) a Zhotoviteľom stavby (Združenie PORR, ŽSR – DNV – Marchegg) bola podpísaná dňa 01.03.2024. Dňa 02.03.2024 bolo odovzdané stavenisko Zhotoviteľovi stavby, ktorý vykonal vytýčenie inžinierskych sietí, vybudovanie prístupových ciest na stavenisko, zriadenie staveniska, čiastočné vznesenie železničného zvršku. Pokračujú práce na železničnom zvršku v priestore ŽST Devínska Nová Ves. Betónovanie základov pre trakčné podpery. Pokračovanie vo výruboch drevín. Nasledovali betonáže trakčných podpier a brán, odťaženie železničného zvršku a spodku, rovnanie pláne pokládka nového železničného spodku, montáž trakčných brán, Na SO 01 most cez rieku Morava boli identifikované statické problémy, ktoré by mohli spôsobiť zbortenie celej existujúcej konštrukcie. Projektuje sa nové technické riešenie sanácie mostu
|
||||||
Finančné plnenie v € k 31.12.2024 | ||||||
Európska únia | Štátny rozpočet (spolufinancovanie) | Štátny rozpočet (ostatné výdavky) |
Vlastné zdroje | Spolu | ||
2 495 767,43 |
440 429,55 |
0,00 |
0,00 |
2 936 196,98 |
||
Užitočné hypertextové odkazy: www.mindop.sk www.eufondy.sk |