Názov projektu: |
Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Poprad Tatry (mimo) – Krompachy, Stavba A1 Poprad Tatry (mimo) – Vydrník |
|||||
Názov prijímateľa: |
Železnice Slovenskej republiky | |||||
|
||||||
Číslo | Zo dňa | |||||
Rozhodnutie o schválení žiadosti o nenávratný finančný príspevok | 29710/2024/SRP/96147 | 20.112024 | ||||
Zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č. / dátum účinnosti | Z401301B315 / 21.12.2024 | |||||
Dodatok k Zmluve o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č. / dátum účinnosti | ||||||
Európska únia | Štátny rozpočet (spolufinancovanie) | Iné zdroje | Spolu | |||
Celkové náklady v € podľa Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku | 372 580 603,32 | 65 749 518,23 | 438 330 121,55 | |||
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor,technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.) | Názov | Zmluvná cena | Popis zmluvy | Dátum účinnosti zmluvy | ||
Predpokladaný začiatok realizácie hlavných aktivít projektu |
03/2025 | |||||
Začiatok realizácie hlavných aktivít projektu | ||||||
Predpokladané ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu | 11/2027 | |||||
Ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu | ||||||
Miesto realizácie projektu | ||||||
![]() |
||||||
Popis projektu a jeho prínosy | ||||||
Predmetom národného Projektu je modernizácia trate v úseku trate Poprad Tatry (mimo) – Vydrník, Stavba A.1 Poprad-Tatry (mimo) – Vydrník. Úsek železničnej trate Poprad-Tatry – Vydrník je súčasťou dvojkoľajnej železničnej trate Bratislava – Žilina – Košice – Čierna nad Tisou – štátna hranica s Ukrajinou, ktorá je súčasťou vetvy Va koridoru č. V., súčasťou trasy E 40 podľa dohody AGC (Európska dohoda o medzinárodných železničných magistrálach) z roku 1985 a súčasťou trasy C-E 40 podľa dohody AGTC (Európska dohoda o najdôležitejších trasách medzinárodnej kombinovanej dopravy) z roku 1993. Ide o dopravnú a líniovú stavbu.
Projekt rieši prestavbu existujúcej železničnej dopravnej cesty za účelom zlepšenia jej technického vybavenia a použiteľnosti a to zabudovaním moderných a progresívnych prvkov a tým zlepšenia jej parametrov. V súčasnosti najvyššia traťová rýchlosť dosahuje zväčša len 90-110 km/h a na niektorých úsekoch nie je vyššia ako 70 km/h. |
||||||
Stav realizácie k 21.12.2024 | ||||||
Projekt ešte nie je v realizácii. |
||||||
Finančné plnenie v € k 21.12.2024 | ||||||
Európska únia | Štátny rozpočet (spolufinancovanie) | Štátny rozpočet (ostatné výdavky) |
Vlastné zdroje | Spolu | ||
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00, |
0,00 |
||
Informácie o Programe Slovensko nájdete na Program Slovensko 2021 - 2027 | Eurofondy (gov.sk) Riadiaci orgán: www.mindop.sk Centrálny koordinačný orgán: www.eufondy.sk |