Železnice Slovenskej republiky


Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Poprad Tatry (mimo) – Krompachy, Stavba A1 Poprad Tatry (mimo) – Vydrník


Názov projektu:

Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Poprad Tatry (mimo) – Krompachy, Stavba A1 Poprad Tatry (mimo) – Vydrník

Názov prijímateľa:

Železnice Slovenskej republiky

   Číslo  Zo dňa
Rozhodnutie o schválení žiadosti o nenávratný finančný príspevok 29710/2024/SRP/96147 20.112024
Zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č.  / dátum účinnosti      Z401301B315 / 21.12.2024
Dodatok k Zmluve o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č. / dátum účinnosti  
  Európska únia Štátny rozpočet (spolufinancovanie) Iné zdroje Spolu
Celkové náklady v € podľa Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku 372 580 603,32 65 749 518,23   438 330 121,55
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor,technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.) Názov Zmluvná cena Popis zmluvy Dátum účinnosti zmluvy
       

Predpokladaný začiatok realizácie hlavných aktivít projektu

03/2025
Začiatok realizácie hlavných aktivít projektu  
Predpokladané ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu 11/2027
Ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu  
Miesto realizácie projektu
Popis projektu a jeho prínosy

Predmetom národného Projektu je modernizácia trate v úseku trate Poprad Tatry (mimo)  –  Vydrník, Stavba A.1 Poprad-Tatry (mimo) – Vydrník. Úsek železničnej trate Poprad-Tatry – Vydrník je súčasťou dvojkoľajnej železničnej trate Bratislava – Žilina – Košice – Čierna nad Tisou – štátna hranica s Ukrajinou, ktorá je súčasťou vetvy Va koridoru č. V., súčasťou trasy E 40 podľa dohody AGC (Európska dohoda o medzinárodných železničných magistrálach) z roku 1985 a súčasťou trasy C-E 40 podľa dohody AGTC (Európska dohoda o najdôležitejších trasách medzinárodnej kombinovanej dopravy) z roku 1993. Ide o dopravnú a líniovú stavbu.

 

Projekt rieši prestavbu existujúcej železničnej dopravnej cesty za účelom zlepšenia jej technického vybavenia a použiteľnosti a to zabudovaním moderných a progresívnych prvkov a tým zlepšenia jej parametrov. V súčasnosti najvyššia traťová rýchlosť dosahuje zväčša len 90-110 km/h a na niektorých úsekoch nie je vyššia ako 70 km/h.

Stav realizácie k 21.12.2024 

Projekt ešte nie je v realizácii.

Finančné plnenie  v € k 21.12.2024
Európska únia Štátny rozpočet (spolufinancovanie) Štátny rozpočet
(ostatné výdavky) 
Vlastné zdroje  Spolu 

0,00

0,00

0,00

0,00,

0,00

Informácie o Programe Slovensko nájdete na Program Slovensko 2021 - 2027 | Eurofondy (gov.sk)

Riadiaci orgán: www.mindop.sk   

Centrálny koordinačný orgán:  www.eufondy.sk 



Právne dokumenty