Železnice Slovenskej republiky


ŽST Barca, modernizácia výhybiek č. 1-20


Názov projektu:

ŽST Barca, modernizácia výhybiek č. 1-20

Názov a sídlo prijímateľa:

Železnice Slovenskej republiky; Klemensova 8,  813 61 Bratislava.

 

   Číslo  Zo dňa
Rozhodnutie o schválení žiadosti o nenávratný finančný príspevok NFP311050CGW4 26.09.2022
Zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č.  / dátum účinnosti     

Z311051CGW4 / 10.112022

Dodatok k Zmluve o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č. / dátum účinnosti  
  Európska únia Štátny rozpočet (spolufinancovanie) Iné zdroje Spolu
Celkové náklady v € podľa Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku

10 899 126,35

1 923 375,24 EUR

  12 822 501,59
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor, technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.) Názov Zmluvná cena Popis zmluvy Dátum účinnosti zmluvy

TSS GRADE, a.s.

11 655 001,45

Zmluva o dielo 10.05.2022
Predpokladaný začiatok realizácie hlavných aktivít projektu 08/2022
Začiatok realizácie hlavných aktivít projektu 08/2022
Predpokladané ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu 07/2023
Ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu  
Miesto realizácie projektu

Popis projektu a jeho prínosy

Predmetom projektu je realizácia stavby:  „ŽST Barca, obnova výhybiek č. 1 - 20“. Výhybky tvoria dôležité zhlavie, na ktorom sa trate rozdeľujú zo smerov Košice osobná stanica, odchodová koľaj č. 101 a vchodová koľaj č. 102 pre nákladnú dopravu na smery Čierna nad Tisou, Čaňa št. hr. SR/MR a Plešivec. Súčasťou predmetnej stavby je rekonštrukcia výhybiek, železničného spodku, železničného zvršku, úprava trakčného vedenia, elektrický ohrev výhybiek, úprava verejného osvetlenia, úprava zabezpečovacieho zariadenia a ostatných úprav s tým spojených. Cieľom projektu je zabezpečenie plynulej a bezpečnej prevádzky žel. dopravy a v rámci toho dosiahnutie normových parametrov dopravnej cesty vo všetkých jej ukazovateľoch a požadovaného štandardu stanice. Cieľ projektu je v súlade s globálnym cieľom OPII a špecifickým cieľom 5.1 OPII. 

 

Stav realizácie k 31.03.2024

Zvýšenie nivelety všetkých 4 hlavných koľají bolo zrealizované v mesiaci september 2023 (odchýlne od pôvodného plánu), nakoľko výluky boli zo strany ŽSR povolené až v tomto mesiaci. Úprava trakčného vedenia sa vykonala v mesiaci október 2023. Zároveň bolo požiadané o vydanie rozhodnutia na predčasné užívanie stavby. Ministerstvo SR zvolalo za týmto účelom konanie na deň 18.10.2023. Predčasné užívanie bolo vydané  dňa 18.10.2023. Preberacie konanie pre všetky stavebné objekty a prevádzkové súbory bolo úspešne ukončené 12.12.2023 vydaním preberacích protokolov. Preberací protokol pre Dielo a Preberací protokol o vyhotovení Diela boli vystavené stavebným dozorom dňa 12.12.2023. V mesiaci január 2024 požiadal stavebný dozor o vodoprávne konanie pre SO 34-01, ktoré by sa malo uskutočniť do konca januára 2024. Potom bude nasledovať príprava na kolaudačné konanie všetkých stavebných objektov a prevádzkových súborov.  Je vyhotovený a má byť podpísaný dodatok na naviac práce z dôvodu dodatočného zvýšenia nivelety koľají a výhybiek a v súčasnosti je na podpise dodatok na naviac práce z dôvodu covidu a vojny na Ukrajine.

Finančné plnenie € k 31.03.2024
Európska únia Štátny rozpočet (spolufinancovanie) Štátny rozpočet
(ostatné výdavky) 
Vlastné zdroje  Spolu 

7 036 586,30

1 241 750,53

2 413 856,17

661 996,12

11 354 189,12

Informácie o Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra nájdete na www.opii.gov.sk

Riadiaci orgán: www.mindop.sk   

Centrálny koordinančný orgán:  www.eufondy.sk 



Právne dokumenty