Názov projektu: |
ŽST Barca, modernizácia výhybiek č. 1-20 |
|||||
Názov a sídlo prijímateľa: |
Železnice Slovenskej republiky; Klemensova 8, 813 61 Bratislava. | |||||
|
||||||
Číslo | Zo dňa | |||||
Rozhodnutie o schválení žiadosti o nenávratný finančný príspevok | NFP311050CGW4 | 26.09.2022 | ||||
Zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č. / dátum účinnosti |
Z311051CGW4 / 10.112022 |
|||||
Dodatok k Zmluve o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č. / dátum účinnosti | ||||||
Európska únia | Štátny rozpočet (spolufinancovanie) | Iné zdroje | Spolu | |||
Celkové náklady v € podľa Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku |
10 899 126,35 |
1 923 375,24 EUR |
12 822 501,59 | |||
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor, technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.) | Názov | Zmluvná cena | Popis zmluvy | Dátum účinnosti zmluvy | ||
TSS GRADE, a.s. |
11 655 001,45 |
Zmluva o dielo | 10.05.2022 | |||
Predpokladaný začiatok realizácie hlavných aktivít projektu | 08/2022 | |||||
Začiatok realizácie hlavných aktivít projektu | 08/2022 | |||||
Predpokladané ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu | 07/2023 | |||||
Ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu | ||||||
Miesto realizácie projektu | ||||||
|
||||||
Popis projektu a jeho prínosy | ||||||
Predmetom projektu je realizácia stavby: „ŽST Barca, obnova výhybiek č. 1 - 20“. Výhybky tvoria dôležité zhlavie, na ktorom sa trate rozdeľujú zo smerov Košice osobná stanica, odchodová koľaj č. 101 a vchodová koľaj č. 102 pre nákladnú dopravu na smery Čierna nad Tisou, Čaňa št. hr. SR/MR a Plešivec. Súčasťou predmetnej stavby je rekonštrukcia výhybiek, železničného spodku, železničného zvršku, úprava trakčného vedenia, elektrický ohrev výhybiek, úprava verejného osvetlenia, úprava zabezpečovacieho zariadenia a ostatných úprav s tým spojených. Cieľom projektu je zabezpečenie plynulej a bezpečnej prevádzky žel. dopravy a v rámci toho dosiahnutie normových parametrov dopravnej cesty vo všetkých jej ukazovateľoch a požadovaného štandardu stanice. Cieľ projektu je v súlade s globálnym cieľom OPII a špecifickým cieľom 5.1 OPII.
|
||||||
Stav realizácie k 31.03.2024 | ||||||
Zvýšenie nivelety všetkých 4 hlavných koľají bolo zrealizované v mesiaci september 2023 (odchýlne od pôvodného plánu), nakoľko výluky boli zo strany ŽSR povolené až v tomto mesiaci. Úprava trakčného vedenia sa vykonala v mesiaci október 2023. Zároveň bolo požiadané o vydanie rozhodnutia na predčasné užívanie stavby. Ministerstvo SR zvolalo za týmto účelom konanie na deň 18.10.2023. Predčasné užívanie bolo vydané dňa 18.10.2023. Preberacie konanie pre všetky stavebné objekty a prevádzkové súbory bolo úspešne ukončené 12.12.2023 vydaním preberacích protokolov. Preberací protokol pre Dielo a Preberací protokol o vyhotovení Diela boli vystavené stavebným dozorom dňa 12.12.2023. V mesiaci január 2024 požiadal stavebný dozor o vodoprávne konanie pre SO 34-01, ktoré by sa malo uskutočniť do konca januára 2024. Potom bude nasledovať príprava na kolaudačné konanie všetkých stavebných objektov a prevádzkových súborov. Je vyhotovený a má byť podpísaný dodatok na naviac práce z dôvodu dodatočného zvýšenia nivelety koľají a výhybiek a v súčasnosti je na podpise dodatok na naviac práce z dôvodu covidu a vojny na Ukrajine. |
||||||
Finančné plnenie € k 31.03.2024 | ||||||
Európska únia | Štátny rozpočet (spolufinancovanie) | Štátny rozpočet (ostatné výdavky) |
Vlastné zdroje | Spolu | ||
7 036 586,30 |
1 241 750,53 |
2 413 856,17 |
661 996,12 |
11 354 189,12 |
||
Informácie o Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra nájdete na www.opii.gov.sk Riadiaci orgán: www.mindop.sk Centrálny koordinančný orgán: www.eufondy.sk |