Železnice Slovenskej republiky


ŽST Nové Zámky - ŽST Palárikovo, modernizácia koľaje č. 1 a č. 2


Názov projektu:

ŽST Nové Zámky - ŽST Palárikovo, modernizácia koľaje č. 1 a č. 2

Názov prijímateľa:

Železnice Slovenskej republiky

 

 

Tento projekt je podporený z EFRR – Európskeho fondu regionálneho rozvoja

   Číslo  Zo dňa
Rozhodnutie o schválení žiadosti o nenávratný finančný príspevok NFP311050BTB4 14.07.2022
Zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č.  / dátum účinnosti     

Z311051BTB4 / 11.08.2022

Dodatok k Zmluve o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č. / dátum účinnosti  
  Európska únia Štátny rozpočet (spolufinancovanie) Iné zdroje Spolu
Celkové náklady v € podľa Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku

29 360 324,75

 5 181 233,78

0,00 34 541 558,53 
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor, technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.) Názov Zmluvná cena Popis zmluvy Dátum účinnosti zmluvy

„Združenie TD Nové Zámky“ (vedúci člen TSS GRADE, a.s. a člen Doprastav, a.s.)

31 397 780,49 EUR

Zmluva o dielo 10.05.2022
Predpokladaný začiatok realizácie hlavných aktivít projektu 07/2022
Začiatok realizácie hlavných aktivít projektu 26.07.2022
Predpokladané ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu 12/2023
Ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu 09.06.2023
Miesto realizácie projektu

 

Popis projektu a jeho prínosy

Predmetom projektu bola komplexná rekonštrukcia trate s parametrami modernizácie – výmena zastaraného typu konštrukcie železničného zvršku a spodku medzi železničnými stanicami Nové Zámky a Palárikovo pre dosiahnutie normového stavu a zlepšenie bezpečnosti a plynulosti železničnej dopravy, zvýšenie traťovej rýchlosti na 140 km/h, zníženie nákladov na údržbu a opravy a tým dosiahnutie vyššieho kvalitatívneho štandardu osobnej dopravy. Predmetom riešenia bola aj rekonštrukcia trakčného vedenia a ukoľajnenia, rekonštrukcia zastávky Ľudovítov (nástupištia, plochy pre cestujúcich, vonkajšie osvetlenie), rekonštrukcia železničného priecestia v žkm 139,083 (PZZ a priecestná konštrukcia), ako aj úprava železničného mostného objektu v žkm 143,696 (izolácia, sanácia krídiel, oprava ríms a pod.). V celom úseku bolo riešené aj odstránenie náletovej zelene ohrozujúcej bezpečnosť dopravy.

Hlavným cieľom bolo zaistiť dlhodobo bezpečnosť železničnej prevádzky a cestujúcich v danom úseku, ako aj zvýšiť kultúru, komfort a plynulosť cestovania zvýšením traťovej rýchlosti, modernizáciou nástupíšť a osvetlenia železničnej zastávky. Modernizácia má priaznivý dopad aj na zníženie prevádzkových nákladov v ďalších rokoch. Realizáciou projektu sme dosiahli lepší dopravný komfort cestujúcich - zlepšením dynamiky jazdy, čo bolo základným cieľom projektu. Projekt bol realizovaný prostredníctvom hlavnej aktivity, ktorou bola Realizácia stavebných prác. Súčasťou projektu boli aj podporné aktivity: Informovanie a komunikácia. Stavebný dozor a riadenie projektu boli zabezpečené internými zamestnancami/zložkami ŽSR a boli financované z vlastných zdrojov. Miestom realizácie projektu bol Nitriansky kraj, okres Nové Zámky, pričom stavba prechádza cez katastrálne územia obcí Palárikovo a Nové Zámky. Celková dĺžka rekonštruovaných alebo zrenovovaných železničných tratí (v sieti TEN-T) po ukončení realizácie projektu je 7,694 km. 

Stav realizácie konečný

Stavba bola ukončená 09.júna 2023.

Finančné plnenie € k 30.09.2024
Európska únia Štátny rozpočet (spolufinancovanie) Štátny rozpočet
(ostatné výdavky) 
Vlastné zdroje  Spolu 

23 025 804,14

4 063 377,21

2 277 389,08

2 689 030,57

32 055 601,00

Informácie o Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra nájdete na www.opii.gov.sk

Riadiaci orgán: www.mindop.sk   

Centrálny koordinančný orgán:  www.eufondy.sk 

Detailné informácie o projekte: https://www.itms2014.sk/projekt?id=f55cdf05-f68c-45fd-9bac-fe33132be16a



Právne dokumenty