Železnice Slovenskej republiky


Modernizácia dvoch úsekov železničnej trate Devínska Nová Ves – štátna hranica SK/CZ


Názov projektu:

Modernizácia dvoch úsekov železničnej trate Devínska Nová Ves – štátna hranica SK/CZ

Názov a sídlo prijímateľa:

Železnice Slovenskej republiky; Klemensova 8,  813 61 Bratislava.

   Číslo: Podpis EK Podpis ŽSR
Dohoda o grante 101079577 19.10.2022 19.10.2022
Zmeny rozhodnutia č.      

 

 Dátum:   
  Európska únia

Štátny rozpočet

(spolufinancovanie)

Iné zdroje Spolu
Celkové náklady v € podľa Dohody o grante 172 943 752.30 30 519 485.00   203 463 238.00
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor,technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.) Názov Zmluvná cena Popis zmluvy Dátum účinnosti zmluvy

 „Združenie JV ICM – VÁHOSTAV-SK“.

Členovia združenia : ICM S.p.A  a VÁHOSTAV-SK a.s.

 274 985 419,17 Zmluva podľa žltého FIDICu    09.09.2020
Predpokladaný začiatok realizácie hlavných aktivít projektu 01.01.2022
Začiatok realizácie hlavných aktivít projektu 01.01.2022
Predpokladané ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu 31.12.2026
Ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu  
Miesto realizácie projektu:
Popis projektu a jeho prínosy:
Projekt zahŕňa modernizáciu dvoch úsekov konvenčnej železničnej trate Bratislava – slovensko-česká hranica, ktorá je celá umiestnená na koridore základnej siete Orient/Východné Stredozemné more/koridoru železničnej nákladnej dopravy 7. Obidva úseky – Devínska Nová Ves–Zohor-Malacky a Kúty SK/CZ hranica – sú súčasťou vopred určenej časti Bratislava (SK) – Břeclav (CZ) cezhraničný úsek. Projekt je súčasťou ,,Global Projekt“ prepojenia slovensko-českej hranice cez Bratislavu so slovensko-maďarskou hranicou a je pokračovaním prebiehajúceho projektu CEF1 2015-SK-TM-0207-M.
Stav realizácie k 31.12.2024

Zhotoviteľ začal zabezpečovať podklady k začatiu procesu územných konaní, pričom súbežne pokračujú práce na ďalšom stupni projektovej dokumentácii. Na stavbu: „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/ČR“;  úsek Kúty (mimo) – štátna hranica SR/ČR, (sžkm 68,090 – 74,900) zhotoviteľ zabezpečil právoplatné územné rozhodnutie. Bolo uskutočnené smerové vysunutie dvoch menších železničných mostov pred hlavným železničným mostom cez rieku Moravu. Po ukončení smerového výsunu dvoch malých železničných mostov bola začatá výstavba mostných opôr. Súbežne s týmito stavebnými prácami na železničných mostoch prebiehajú kontinuálne práce na železničnom zvršku a spodku. Prebehla kompletizácia oceľovej mostovky železničného mostu cez rieku Morava a prípravné práce na jeho vysunutie ponad vodný tok. Ku dňu 25.10.2023 bol jeden z dvoch nových mostov spustený do prevádzky. Začiatkom jari 2024 budú práce pokračovať demoláciou druhého mostu. Pôvodný most bol rozobraný. Betónujú sa nové mostné piliere, dobudoval sa zvršok. Bola privezená nová mostná konštrukcia z Talianska, ktorá sa aktuálne kompletuje na mieste. V lokalite na zastávke Brodské boli vykonané výruby drevín, demontáž pôvodného trakčného vedenia a trakčných podpier a výstavba nových trakčných podpier, príprava zemnej pláne a prístupových komunikácií k začatiu budovania podchodu pre cestujúcich ako aj budúcemu cestnému podjazdu. Boli začaté práce na budovaní podjazdu ako aj podchodu pre cestujúcich, kde bolo realizované baranenie štetovníc, výkopy zeminy a stavebnej jamy, betonáže základov pod 1. traťovou koľajov. Mosty cez rieku Morava sú dokončené. Na Brodskom pokračujú práce v budovaní podchodu pre cestujúcich a podjazdu, súčasne na Brodskom prebiehajú práce na železničnom zvršku a spodku a na budovaní nástupíšť. Od ŽST Kúty po Brodské finišujú práce na železničnom zvršku a spodku.

Na úseku stavby A1 DNV-(mimo) – Malacky  sžkm 1,384 – 25,670) UČS 01 a UČS 02  zhotoviteľ pokračuje v inžinierskej činnosti na zabezpečovaní stavebných povolení. Na časti  stavby Kúty (mimo) – Brodské (sžkm 68,090 – 72,750) zhotoviteľ zabezpečuje stanoviská a vyjadrenia dotknutých orgánov a inštitúcii, ktoré sú potrebné k začatiu stavebných konaní. Na jeseň roku 2024 začali na UČS 01 a UČS 02 t.j. od Devínskej Novej Vsi po Zohor práce na výrube drevín, budovaní prístupových komunikácií na stavenisko, zriaďovanie staveniska, prekládky inžinierskych sietí, betonáže základov trakčných podpier a trakčných brán, zriadenie dočasných nástupíšť v ŽST Zohor.

Finančné plnenie v € k 31.12.2024
Európska únia Štátny rozpočet (spolufinancovanie) Štátny rozpočet
(ostatné výdavky)  
Vlastné zdroje  Spolu 

3 764 199,05

305 554,59

0,00  

358 715,84

4 428 469,48

Užitočné hypertextové odkazy: www.mindop.sk   www.eufondy.sk 



Právne dokumenty