Názov projektu: |
Hronský Beňadik – Nová Baňa (mimo), komplexná rekonštrukcia železničnej trate |
||||||
Kód projektu: | 03I01-29-P08-00001 | ||||||
Názov investície: | 1 – Rozvoj infraštruktúry nízkouhlíkovej dopravy | ||||||
Názov komponentu: | 3 – Udržateľná doprava | ||||||
Názov a sídlo prijímateľa: |
Železnice Slovenskej republiky; Klemensova 8, 813 61 Bratislava | ||||||
|
|||||||
Zmluva o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti / dátum účinnosti: |
03I01-29-P08-00001/2024 / 26.11.2024 |
||||||
Dodatok k Zmluve o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti č. / dátum účinnosti: | |||||||
Celkové oprávnené výdavky na realizáciu projektu v € podľa Zmluvy o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti: |
38 571 843,87 |
||||||
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor, technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.): | Názov | Zmluvná cena | Popis zmluvy | Dátum účinnosti zmluvy | |||
STRABAG s.r.o Mlynské Nivy 61/A, 825 18 Bratislava |
37 443 537,74 | Zmluva o dielo |
21.05.2024 |
||||
Začatie realizácie projektu: | 07/2024 | ||||||
Predpokladané ukončenie realizácie projektu: | 06/2026 | ||||||
Miesto realizácie projektu: | |||||||
|
|||||||
Popis projektu a jeho prínosy: | |||||||
Hlavným cieľom Projektu je zvýšenie bezpečnosti a plynulosti železničnej dopravy, odstránenie dlhotrvajúcich obmedzení traťovej rýchlosti, ktoré spôsobujú úzke miesto a výrazné meškania vlakov na projektom riešenej elektrifikovanej trati. Predmetom Projektu je rekonštrukcia železničného zvršku a spodku koľaje jednokoľajnej trate v úseku Hronský Beňadik – Nová Baňa (mimo), čím bude zvýšená únosnosť podvalového podložia, čo spolu s vybudovaním účinného odvodnenia prispeje k odstráneniu dlhotrvajúcich obmedzení traťovej rýchlosti. Pôvodne sa na jednotlivých častiach riešeného úseku pohybovala dovolená traťová rýchlosť od 60 do 80 km/h (po vynútenom obmedzení pre zlý stav sa prepadla na 30 km/h). Optimalizáciou smerového vedenia a parametrov oblúkov trate sa zvýši na 70 až 100 km/h, čo umožní skráteniu cestovných časov v danom úseku. Realizáciou stavby dôjde v železničnej stanici Hronský Beňadik a na zastávke Tekovská Breznica k rekonštrukcii nástupíšť dlhých 150 m na výšku 550 mm nad temenom koľajnice a úrovňových prístupov, inštalácií informačných tabúľ, k rekonštrukcii osvetlenia, inštalácii stojanov na bicykle, čo prispeje ku zvýšeniu kultúry a komfortu cestovania ako aj zvýšeniu bezpečnosti cestujúcich. Stavba zároveň rieši úpravu železničných priecestí tak, aby spĺňali predpísané parametre pre kategóriu križujúcej komunikácie. V železničnej stanici Hronský Beňadik bude vybudované nové staničné zabezpečovacie zariadenie 3. kategórie typu elektronické stavadlo (vrátane zabezpečeného posunu), čím sa zároveň dosiahne úspora obsluhujúcich zamestnancov. |
|||||||
Stav realizácie k 31.12.2024: | |||||||
- V celom úseku rekonštrukcie sú vybudované základy TV a osadené podpery trakčného vedenia, prebieha vyzbrojovanie podpier trakčného vedenia. - V celom úseku rekonštrukcie sú odstránené koľajové polia. - V ŽST Hronský Beňadik sú odstránené všetky koľaje, ponechané sú iba výhybky /levické zhlavie/pre prípad mimoriadnosti – vjazd do areálu vlečky Zväz pre skladovanie zásob, a.s. - V ŽST Hronský Beňadik až po km 21,300 je odstránené koľajové lôžko. Tento úsek je pripravený na zriadenie konštrukčných vrstiev železničného spodku. - V ŽST Hronský Beňadik sú osadené všetky osvetľovacie veže. - Prebiehajú práce na rekonštrukcii mosta v km 19,171 – odstránená pôvodná konštrukcia, prebieha sanácia opôr mosta – príprava na betonáž opôr mostnej konštrukcie. - Prebieha rekonštrukcia zárubného múru v km19,920 – 20,093 – práce sú už v štádiu budovania rímsy na zárubnom múre. - Prebiehajú práce na rekonštrukcii priepustov. - V ŽST Hronský Beňadik a na zastávke Tekovská Breznica prebieha demontáž vonkajších prvkov zabezpečovacieho zariadenia. |
|||||||
Finančné plnenie € k 31.12.2024: | |||||||
Prostriedky mechanizmu | Štátny rozpočet (ostatné výdavky) |
Vlastné zdroje | Spolu | ||||
0,00 | 0,00 |
4 250 675,71 |
4 250 675,71 |