Železnice Slovenskej republiky


Hronský Beňadik – Nová Baňa (mimo), komplexná rekonštrukcia železničnej trate


Názov projektu:

Hronský Beňadik – Nová Baňa (mimo), komplexná rekonštrukcia železničnej trate

Kód projektu: 03I01-29-P08-00001
Názov investície: 1 – Rozvoj infraštruktúry nízkouhlíkovej dopravy
Názov komponentu: 3 – Udržateľná doprava

Názov a sídlo prijímateľa:

Železnice Slovenskej republiky; Klemensova 8,  813 61 Bratislava

                     

Zmluva o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti  / dátum účinnosti:   

03I01-29-P08-00001/2024  /   26.11.2024

Dodatok k Zmluve o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti  č. / dátum účinnosti:  
Celkové oprávnené výdavky na realizáciu projektu v € podľa Zmluvy o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti:

38 571 843,87 

Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor, technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.): Názov Zmluvná cena Popis zmluvy Dátum účinnosti zmluvy

STRABAG s.r.o Mlynské Nivy 61/A, 825 18 Bratislava

37 443 537,74 Zmluva o dielo

21.05.2024

Začatie realizácie projektu: 07/2024
Predpokladané ukončenie realizácie projektu: 06/2026
Miesto realizácie projektu:

Popis projektu a jeho prínosy:

Hlavným cieľom Projektu je zvýšenie bezpečnosti a plynulosti železničnej dopravy, odstránenie dlhotrvajúcich obmedzení traťovej rýchlosti, ktoré spôsobujú úzke miesto a výrazné meškania vlakov na projektom riešenej elektrifikovanej trati.

Predmetom Projektu je rekonštrukcia železničného zvršku a spodku koľaje jednokoľajnej trate v úseku Hronský Beňadik – Nová Baňa (mimo), čím bude zvýšená únosnosť podvalového podložia, čo spolu s vybudovaním účinného odvodnenia prispeje k odstráneniu dlhotrvajúcich obmedzení traťovej rýchlosti. Pôvodne sa na jednotlivých častiach riešeného úseku pohybovala dovolená traťová rýchlosť od 60 do 80 km/h (po vynútenom obmedzení pre zlý stav sa prepadla na 30 km/h). Optimalizáciou smerového vedenia a parametrov oblúkov trate sa zvýši na 70 až 100 km/h, čo umožní skráteniu cestovných časov v danom úseku.

Realizáciou stavby dôjde v železničnej stanici Hronský Beňadik a na zastávke Tekovská Breznica k rekonštrukcii nástupíšť dlhých 150 m na výšku 550 mm nad temenom koľajnice a úrovňových prístupov, inštalácií informačných tabúľ, k rekonštrukcii osvetlenia, inštalácii stojanov na bicykle, čo prispeje ku zvýšeniu kultúry a komfortu cestovania ako aj zvýšeniu bezpečnosti cestujúcich. Stavba zároveň rieši úpravu železničných priecestí tak, aby spĺňali predpísané parametre pre kategóriu križujúcej komunikácie. V železničnej stanici Hronský Beňadik bude vybudované nové staničné zabezpečovacie zariadenie 3. kategórie typu elektronické stavadlo (vrátane zabezpečeného posunu), čím sa zároveň dosiahne úspora obsluhujúcich zamestnancov.

Stav realizácie k 31.12.2024:

- V ŽST Hronský Beňadik sú ukončené práce na zriadení železničného spodku.

- V mesiaci marec bude prebiehať kladenie výhybiek v ŽST Hronský Beňadik.

- V ŽST Hronský Beňadik prebiehajú konečné práce na zriaďovaní nástupišťa.

- V celom medzistaničnom úseku prebieha odťažovanie koľajového lôžka a prípravné práce na zriadení železničného spodku.

- Prebiehajú práce na rekonštrukcii mosta v km 19,171 – most je v štádiu prípravy na uloženie oceľovej konštrukcie mosta.

- Prebiehajú ukončovacie práce na zriaďovaní zárubného múru v km19,920 – 20,093.

- Prebiehajú práce na rekonštrukcii priepustov.

- Prebiehajú práce na pokládke káblov zabezpečovacieho zariadenia.

Finančné plnenie € k 31.12.2024:
Prostriedky mechanizmu Štátny rozpočet
(ostatné výdavky) 
Vlastné zdroje Spolu 
0,00 0,00

4 250 675,71 

4 250 675,71



Právne dokumenty