Železnice Slovenskej republiky


Modernizácia železničnej trate v dvoch úsekoch štátna hranica CZ/SK – Devínska Nová Ves


Názov projektu: Modernizácia železničnej trate v dvoch úsekoch štátna hranica CZ/SK – Devínska Nová Ves

Názov a sidlo prijímateľa:

Železnice Slovenskej republiky; Klemensova 8,  813 61 Bratislava.

   Číslo: Podpis EK Podpis ŽSR
Dohoda o grante INEA/CEF/TRAN/M2015/1131671 17.11.2016 15.11.2016
Zmeny rozhodnutia č.      Dodatok č. 1 – 05.11.2018, Dodatok č. 2 – 11.09.2019, Dodatok č. 3 – 19.02.2020
 Dátum:   
  Európska únia Štátny rozpočet Iné zdroje Spolu
Celkové náklady podľa Dohody o grante 200.440.129,00 EUR 72.639.066,00 EUR   273.079.195,00 EUR
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor,technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.) Názov Zmluvná cena Popis zmluvy Dátum podpisu zmluvy

 „Združenie JV ICM – VÁHOSTAV-SK“.

Členovia združenia : ICM S.p.A  a VÁHOSTAV-SK a.s.

 274 985 419,17 Zmluva podľa žltého FIDICu  09.09.2020
       
Predpokladaný začiatok realizácie hlavných aktivít projektu 17.02.2016
Začiatok realizácie hlavných aktivít projektu 09.09.2020
Predpokladané ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu 31.12.2020
Ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu  
Miesto realizácie projektu:

Popis projektu a jeho prínosy:
Predmetom je vyhotovenie projektovej dokumentácie, zabezpečenie súvisiacej inžinierskej činnosti a realizácia Diela.
Oba úseky sú integrálnou súčasťou vopred určeného cezhraničného úseku Bratislava - Břeclav. Akcia je súčasťou Medzinárodného projektu spájajúceho slovensko-českú hranicu cez Bratislavu so slovensko-maďarskou hranicou. Ciele projektu sú nasledovné:
- Odstránenie prekážok v dvoch vybraných úsekoch železničnej trate;
- Zabezpečenie optimálnej úrovne integrácie a interoperability v súlade s Nariadením (EÚ) č. 1299/2014 a Smernicou o interoperabilite 2008/57/ES;
- Skrátenie cestovného času;
- Modernizácia železničných staníc a zastávok;
- Zvýšenie kvality infraštruktúry z hľadiska bezpečnosti, spoľahlivosti a účinnosti;
- Podpora rozdelenia používania jednotlivých druhov dopravy podporovaním využívania železničnej dopravy;
- Zvyšovanie bezpečnosti na železničných tratiach odstraňovaním úrovňových križovatiek križovaní žel. trate s pozemnými komunikáciami a ich nahrádzaním mimoúrovňovými križovatkami; križovaním (nadjazdy, podjazdy, podchody)
- Znižovanie hlukového a atmosférického znečistenia.
Stav realizácie k 31.12.2024.

Bolo uskutočnené smerové vysunutie dvoch menších železničných mostov pred hlavným železničným mostom cez rieku Moravu. Po ukončení smerového výsunu dvoch malých železničných mostov bola začatá výstavba mostných opôr. Súbežne s týmito stavebnými prácami na železničných mostoch prebiehajú kontinuálne práce na železničnom zvršku a spodku. Prebehla kompletizácia oceľovej mostovky železničného mostu cez rieku Morava a prípravné práce na jeho vysunutie ponad vodný tok. Ku dňu 25.10.2023 bol jeden z dvoch nových mostov spustený do prevádzky. Začiatkom jari 2024 budú práce pokračovať demoláciou druhého mostu. V lokalite na zastávke Brodské boli vykonané výruby drevín, demontáž pôvodného trakčného vedenia a trakčných podpier a výstavba nových trakčných podpier, príprava zemnej pláne a prístupových komunikácií k začatiu budovania podchodu pre cestujúcich ako aj budúcemu cestnému podjazdu. Boli začaté práce na budovaní podjazdu ako aj podchodu pre cestujúcich, kde bolo realizované baranenie štetovníc, výkopy zeminy a stavebnej jamy, betonáže základov pod 1. traťovou koľajov.

 

Na úseku stavby A1 DNV-(mimo) – Malacky  sžkm 1,384 – 25,670) UČS 01 a UČS 02  zhotoviteľ pokračuje v inžinierskej činnosti na zabezpečovaní stavebných povolení. Na časti  stavby Kúty (mimo) – Brodské (sžkm 68,090 – 72,750) zhotoviteľ zabezpečuje stanoviská a vyjadrenia dotknutých orgánov a inštitúcii, ktoré sú potrebné k začatiu stavebných konaní. Na jeseň roku 2024 začali na UČS 01 a UČS 02 t.j. od Devínskej Novej Vsi po Zohor práce na výrube drevín, budovaní prístupových komunikácií na stavenisko, zriaďovanie staveniska, prekládky inžinierskych sietí, betonáže základov trakčných podpier a trakčných brán, zriadenie dočasných nástupíšť v ŽST Zohor.

Finančné plnenie v € k 30.09.2024.
Európska únia Štátny rozpočet (spolufinancovanie) Štátny rozpočet (ostatné výdavky)  Vlastné zdroje Spolu

18 951 947,17

7 139 180,22

4 078 179,61

1 775 555,08

31 944 862,08

Užitočné hypertextové odkazy: www.mindop.sk   www.eufondy.sk 



Právne dokumenty