Názov projektu: | Modernizácia železničnej trate v dvoch úsekoch štátna hranica CZ/SK – Devínska Nová Ves | |||||
Názov a sidlo prijímateľa: |
Železnice Slovenskej republiky; Klemensova 8, 813 61 Bratislava. | |||||
|
||||||
Číslo: | Podpis EK | Podpis ŽSR | ||||
Dohoda o grante | INEA/CEF/TRAN/M2015/1131671 | 17.11.2016 | 15.11.2016 | |||
Zmeny rozhodnutia č. | Dodatok č. 1 – 05.11.2018, Dodatok č. 2 – 11.09.2019, Dodatok č. 3 – 19.02.2020 | |||||
Dátum: | ||||||
Európska únia | Štátny rozpočet | Iné zdroje | Spolu | |||
Celkové náklady podľa Dohody o grante | 200.440.129,00 EUR | 72.639.066,00 EUR | 273.079.195,00 EUR | |||
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor,technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.) | Názov | Zmluvná cena | Popis zmluvy | Dátum podpisu zmluvy | ||
„Združenie JV ICM – VÁHOSTAV-SK“. Členovia združenia : ICM S.p.A a VÁHOSTAV-SK a.s. |
274 985 419,17 | Zmluva podľa žltého FIDICu | 09.09.2020 | |||
Predpokladaný začiatok realizácie hlavných aktivít projektu | 17.02.2016 | |||||
Začiatok realizácie hlavných aktivít projektu | 09.09.2020 | |||||
Predpokladané ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu | 31.12.2020 | |||||
Ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu | ||||||
Miesto realizácie projektu: | ||||||
|
||||||
Popis projektu a jeho prínosy: | ||||||
Predmetom je vyhotovenie projektovej dokumentácie, zabezpečenie súvisiacej inžinierskej činnosti a realizácia Diela. Oba úseky sú integrálnou súčasťou vopred určeného cezhraničného úseku Bratislava - Břeclav. Akcia je súčasťou Medzinárodného projektu spájajúceho slovensko-českú hranicu cez Bratislavu so slovensko-maďarskou hranicou. Ciele projektu sú nasledovné: - Odstránenie prekážok v dvoch vybraných úsekoch železničnej trate; - Zabezpečenie optimálnej úrovne integrácie a interoperability v súlade s Nariadením (EÚ) č. 1299/2014 a Smernicou o interoperabilite 2008/57/ES; - Skrátenie cestovného času; - Modernizácia železničných staníc a zastávok; - Zvýšenie kvality infraštruktúry z hľadiska bezpečnosti, spoľahlivosti a účinnosti; - Podpora rozdelenia používania jednotlivých druhov dopravy podporovaním využívania železničnej dopravy; - Zvyšovanie bezpečnosti na železničných tratiach odstraňovaním úrovňových križovatiek križovaní žel. trate s pozemnými komunikáciami a ich nahrádzaním mimoúrovňovými križovatkami; križovaním (nadjazdy, podjazdy, podchody) - Znižovanie hlukového a atmosférického znečistenia. |
||||||
Stav realizácie k 31.12.2024. | ||||||
Bolo uskutočnené smerové vysunutie dvoch menších železničných mostov pred hlavným železničným mostom cez rieku Moravu. Po ukončení smerového výsunu dvoch malých železničných mostov bola začatá výstavba mostných opôr. Súbežne s týmito stavebnými prácami na železničných mostoch prebiehajú kontinuálne práce na železničnom zvršku a spodku. Prebehla kompletizácia oceľovej mostovky železničného mostu cez rieku Morava a prípravné práce na jeho vysunutie ponad vodný tok. Ku dňu 25.10.2023 bol jeden z dvoch nových mostov spustený do prevádzky. Začiatkom jari 2024 budú práce pokračovať demoláciou druhého mostu. V lokalite na zastávke Brodské boli vykonané výruby drevín, demontáž pôvodného trakčného vedenia a trakčných podpier a výstavba nových trakčných podpier, príprava zemnej pláne a prístupových komunikácií k začatiu budovania podchodu pre cestujúcich ako aj budúcemu cestnému podjazdu. Boli začaté práce na budovaní podjazdu ako aj podchodu pre cestujúcich, kde bolo realizované baranenie štetovníc, výkopy zeminy a stavebnej jamy, betonáže základov pod 1. traťovou koľajov.
Na úseku stavby A1 DNV-(mimo) – Malacky sžkm 1,384 – 25,670) UČS 01 a UČS 02 zhotoviteľ pokračuje v inžinierskej činnosti na zabezpečovaní stavebných povolení. Na časti stavby Kúty (mimo) – Brodské (sžkm 68,090 – 72,750) zhotoviteľ zabezpečuje stanoviská a vyjadrenia dotknutých orgánov a inštitúcii, ktoré sú potrebné k začatiu stavebných konaní. Na jeseň roku 2024 začali na UČS 01 a UČS 02 t.j. od Devínskej Novej Vsi po Zohor práce na výrube drevín, budovaní prístupových komunikácií na stavenisko, zriaďovanie staveniska, prekládky inžinierskych sietí, betonáže základov trakčných podpier a trakčných brán, zriadenie dočasných nástupíšť v ŽST Zohor. |
||||||
Finančné plnenie v € k 30.09.2024. | ||||||
Európska únia | Štátny rozpočet (spolufinancovanie) | Štátny rozpočet (ostatné výdavky) | Vlastné zdroje | Spolu | ||
18 951 947,17 |
7 139 180,22 |
4 078 179,61 |
1 775 555,08 |
31 944 862,08 |
||
Užitočné hypertextové odkazy: www.mindop.sk www.eufondy.sk |