Názov projektu: |
Modernizácia železničného úseku Čadca - Svrčinovec zastávka (vrátane) |
|||||
Názov a sídlo prijímateľa: |
Železnice Slovenskej republiky; Klemensova 8, 813 61 Bratislava. | |||||
|
||||||
Číslo: | Podpis EK | Podpis ŽSR | ||||
Dohoda o grante | INEA/CEF/TRAN/M2019/2106494 | 26.10.2020 | 16.11.2020 | |||
Zmeny rozhodnutia č. | ||||||
Dátum: | ||||||
Európska únia |
Štátny rozpočet (spolufinancovanie) |
Iné zdroje | Spolu | |||
Celkové náklady v € podľa Dohody o grante | 39 883 237,00 | 7 038 218,00 | 46 921 455,00 | |||
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor,technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.) | Názov | Zmluvná cena | Popis zmluvy | Dátum účinnosti zmluvy | ||
Združenie „ŽSR, KYSUCE“ - TSS GRADE, a.s. | 65 882 867,12 | Zmluva o dielo | 29.03.2022 | |||
Predpokladaný začiatok realizácie hlavných aktivít projektu | 05.03.2020 | |||||
Začiatok realizácie hlavných aktivít projektu | 29.03.2022 | |||||
Predpokladané ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu | 31.12.2023 | |||||
Ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu | ||||||
Miesto realizácie projektu: | ||||||
![]() |
||||||
Popis projektu a jeho prínosy: | ||||||
Celkovým cieľom projektu je zlepšenie technického stavu a parametrov existujúcej dvojkoľajnej železničnej trate v celkovej dĺžke približne 2 663 m. Projekt sa zameriava na modernizáciu zabezpečovacích a oznamovacích systémov, modernizáciu výstavby železničných tratí, nadzemného trolejového vedenia a elektrických inštalácií, výstavbu 2 nástupíšť, (opätovnú) výstavbu železničných mostov, priepustov a výstavbu nadjazdu pre cestujúcich. | ||||||
Stav realizácie k 31.12.2024 | ||||||
V 11/2024 bola ukončená výluka 1. traťovej koľaje podľa ROV 465 a koľaj bola odovzdaná do predčasného užívania. V rámci výluky koľaje č. 1 bol ukončený zárubný múr č. 10. Do predčasného užívania bola uvedená lávka pre cestujúcu verejnosť, nástupište s prístreškom pri koľaji č. 1 na novej žel. zastávke Svrčinovec, zrekonštruhované žel. mosty č. 01 a 03 v koľaji č. 1. Súčasne prebiehal doplnkový inžinierskogeologický prieskum a monitoring vodných zdrojov s priebežným vyhodnocovaním. Pokračovalo sa v prácach na nových železničných mostoch, ktoré sú vedené v novej trase železničnej trate. Pokračovalo sa aj na výstavbe nového cestného mostu ponad rieku Čerňanka, na výstavbe protihlukových stien a pozemných komunikácii. Všetky prekládky inžinierskych sieti boli ukončené a postupne odovzdávané správcom. Po ukončení výluky koľaje č. 1 bola zahájená výluka koľaje č. 2 podľa ROV 260.
|
||||||
Finančné plnenie v € k 31.12.2024 | ||||||
Európska únia | Štátny rozpočet (spolufinancovanie) | Štátny rozpočet (ostatné výdavky) |
Vlastné zdroje | Spolu | ||
19 941 618,38 |
3 685 579,68 |
5 111 811,20 |
735 613,78 |
29 474 623,04 |
||
Užitočné hypertextové odkazy: www.mindop.sk www.eufondy.sk |