Názov projektu: |
ŽSR, Modernizácia trate Púchov - Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., II. etapa - (úsek Považská Teplá /mimo/ -Žilina /mimo/), 2. fáza (Dolný Hričov - Žilina), realizácia |
|||||
Názov a sídlo prijímateľa: |
Železnice Slovenskej republiky; Klemensova 8, 813 61 Bratislava. | |||||
|
||||||
Číslo | Zo dňa | |||||
Rozhodnutie o schválení žiadosti o nenávratný finančný príspevok | NFP311010A952 | 19.01.2017 | ||||
Zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č. / dátum účinnosti | Z311011A952 / 03.06.2017 | |||||
Dodatok k Zmluve o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č. / dátum účinnosti | ||||||
Európska únia | Štátny rozpočet (spolufinancovanie) | Iné zdroje | Spolu | |||
Celkové náklady v € podľa Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku | 39 483 891,42 | 6 967 745,55 | 3 004 668,38 | 49 456 305,35 | ||
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor,technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.) | Názov | Zmluvná cena | Popis zmluvy | Dátum účinnosti zmluvy | ||
„Združenie TEBS“, TSS GRADE, a. s., | 127 790 851,10 € | realizácia stavebných prác | 24.12.2013 | |||
Predpokladaný začiatok realizácie hlavných aktivít projektu |
09/2014 | |||||
Začiatok realizácie hlavných aktivít projektu | 09/2014 | |||||
Predpokladané ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu | 12/2018 | |||||
Ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu | ||||||
Miesto realizácie projektu | ||||||
stredné Slovensko – Žilinský kraj – Dolný Hričov, Horný Hričov, Žilina
|
||||||
Popis projektu a jeho prínosy | ||||||
Predmetom projektu „ŽSR, Modernizácia trate Púchov - Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., II. etapa - (úsek Považská Teplá /mimo/ - Žilina /mimo/, 2. fáza (Dolný Hričov - Žilina), realizácia" je modernizovať technickú infraštruktúru trate na predmetných ucelených častiach stavby: UČS 00 ŽST Žilina, UČS 51 ŽST Dolný Hričov a UČS 52 traťový úsek Dolný Hričov - Žilina. Predmetný úsek je súčasťou siete TEN-T a európskeho železničného koridoru č. V pre dosiahnutie parametrov v zmysle legislatívy Európskeho spoločenstva (napr. Technická špecifikácia pre interoperabilitu "TSI"), európskych noriem, legislatívy a noriem Slovenskej republiky a dohôd AGC (európska dohoda o medzinárodných železničných magistrálach, 1985) a AGTC (európska dohoda o najdôležitejších trasách medzinárodnej kombinovanej dopravy, 1993). Hlavnou úlohou je umožniť lepšiu prístupnosť k Transeurópskej dopravnej sieti a k dopravnej sieti susediacich štátov. |
||||||
Stav realizácie konečný | ||||||
Stavba ukončená ku dňu 31.12.2017 v zmysle Dodatku č. 3 ku Zmluve o dielo ZOD/13038//2013/001. Dňa 29.12.2017 vystavený záverečný preberací protokol. Modernizovaný úsek je vybudovaný na požadované technické parametre pre rýchlosť 160 km/hod podľa medzinárodných dohôd. Všetky stavebné objekty a prevádzkové súbory ukončené a odovzdané správcovi – Oblastnému riaditeľstvu ŽSR Žilina. Novovybudované cestné nadjazdy skolaudované v decembri 2019. V priebehu nasledujúcich mesiacov budú odovzdané do majetku a správy príslušným správcom. Vydané rozhodnutie Dopravného úradu na uvedenie štrukturálnych subsystémov – Energia, Infraštruktúra, Zabezpečovacie zariadenia do prevádzky. Na základe rozhodnutia DÚ vydané kolaudačné rozhodnutie Ministerstvom dopravy a výstavby SR s nadobudnutím právoplatnosti 12.07.2019. |
||||||
Finančné plnenie € konečné | ||||||
Európska únia | Štátny rozpočet (spolufinancovanie) | Štátny rozpočet (ostatné výdavky) |
Vlastné zdroje | Spolu | ||
35 613 905,54 |
6 284 806,85 |
11 325 655,69 |
413 652,89 |
53 638 020,97 | ||
Informácie o Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra nájdete na www.opii.gov.sk Riadiaci orgán: www.mindop.sk Centrálny koordinančý orgán: www.eufondy.sk |