Železnice Slovenskej republiky


ŽSR, Modernizácia koridoru, štátna hranica ČR/SR – Čadca – Krásno nad Kysucou (mimo), železničná trať, úsek Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR (2. fáza)


Názov projektu:

ŽSR, Modernizácia koridoru, štátna hranica ČR/SR – Čadca – Krásno nad Kysucou (mimo), železničná trať, úsek Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR (2. fáza) 

Názov prijímateľa:

Železnice Slovenskej republiky

   Číslo  Zo dňa
Rozhodnutie o schválení žiadosti o nenávratný finančný príspevok NFP311010BID1 16.05.2024
Zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č.  / dátum účinnosti     

Z401301FNZ / 20.05.2024

Dodatok k Zmluve o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č. / dátum účinnosti  
  Európska únia Štátny rozpočet (spolufinancovanie) Iné zdroje Spolu
Celkové náklady v € podľa Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku

24 941 787,16

4 401 486,56

  29 343 243,72
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor,technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.) Názov Zmluvná cena Popis zmluvy Dátum účinnosti zmluvy

Združenie „ŽSR, KYSUCE“ - TSS GRADE, a.s.

65 882 867,12

Zmluva o dielo 29.03.2022
Predpokladaný začiatok realizácie hlavných aktivít projektu 12/2023
Začiatok realizácie hlavných aktivít projektu 01.12.2023
Predpokladané ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu 08/2025
Ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu  
Miesto realizácie projektu

 

Popis projektu a jeho prínosy

Železnice Slovenskej republiky realizujú modernizáciu úseku Čadca/mimo/ – Svrčinovec zastávka – štátna hranica SR/ČR. Stavebné práce sa obstarávajú ako jedno dielo avšak z dôvodu rôznych zdrojov financovania je stavba rozdelená na dve Sekcie:

Sekcia A: Čadca – Svrčinovec bude financovaná z Nástroja na prepájanie Európy (CEF) a štátneho rozpočtu.

Sekcia B: Svrčinovec (mimo) - štátna hranica ČR/SR (1. fáza) je financovaná z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 a štátneho rozpočtu a Svrčinovec (mimo) - štátna hranica ČR/SR (2. fáza) je financovaná z Programu Slovensko.

Predmetom projektu je sekcia B t.j. modernizácia jestvujúcej dvojkoľajne železničnej trate 106D Žilina – Čadca – Mosty u Jablunkova CZ v úseku Svrčinovec zastávka/mimo/ - štátna hranica SR/ČR.

Trasa Žilina – Čadca je z medzinárodného hľadiska súčasťou hlavnej siete TEN-T , Paneurópskeho dopravného koridoru č. VI. Žilina – Čadca – Zwardoň – Gdynia. Úsek Čadca – Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR je prepojením koridoru TEN-T s koridorom č. 3 v sieti ČD. Cieľom stavby je modernizovať technickú infraštruktúru trate pre dosiahnutie parametrov:

AGC – európska dohoda o medzinárodných železničných magistrálach (1985) a AGTC – európska dohoda o najdôležitejších trasách medzinárodnej kombinovanej dopravy (1993).

Cieľom projektu je prostredníctvom modernizácie železničnej infraštruktúry zabezpečiť kvalitnú a rozvinutú dopravnú infraštruktúru a deľbu prepravnej práce v prospech ekologicky priaznivejších módov dopravy.

 

Stav realizácie k 31.12.2024

V 11/2024 bola ukončená výluka 1. traťovej koľaje  podľa ROV 465 a koľaj bola odovzdaná do predčasného užívania.  V rámci výluky koľaje č. 1 bol ukončené  zárubné múry  č. 12  a č. 14. Do predčasného užívania bola uvedená lávka pre cestujúcu verejnosť  a nástupište pri koľaji  č. 1 na  novej žel. zastávke Svrčinovec.  Súčasne prebiehal doplnkový inžinierskogeologický prieskum a monitoring vodných zdrojov s priebežným vyhodnocovaním.  Technologický domček na žel. zastávke  Svrčinovec bol po stavebnej stránke dokončený  a pokračovalo sa montážou technologických zariadení.

Po ukončení výluky koľaje č. 1 bola zahájená výluka koľaje č. 2 podľa ROV 260.

 

Finančné plnenie € k 31.12.2024
Európska únia Štátny rozpočet (spolufinancovanie) Štátny rozpočet
(ostatné výdavky) 
Vlastné zdroje  Spolu 

4 139 094,87

0,00

8 785 828,63

2 186 190,69

15 111 114,19



Právne dokumenty