Názov projektu: |
ŽSR, Modernizácia koridoru, štátna hranica ČR/SR – Čadca – Krásno nad Kysucou (mimo), železničná trať, úsek Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR (2. fáza) |
|||||
Názov prijímateľa: |
Železnice Slovenskej republiky | |||||
|
||||||
Číslo | Zo dňa | |||||
Rozhodnutie o schválení žiadosti o nenávratný finančný príspevok | NFP311010BID1 | 16.05.2024 | ||||
Zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č. / dátum účinnosti |
Z401301FNZ / 20.05.2024 |
|||||
Dodatok k Zmluve o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č. / dátum účinnosti | ||||||
Európska únia | Štátny rozpočet (spolufinancovanie) | Iné zdroje | Spolu | |||
Celkové náklady v € podľa Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku |
24 941 787,16 |
4 401 486,56 |
29 343 243,72 | |||
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor,technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.) | Názov | Zmluvná cena | Popis zmluvy | Dátum účinnosti zmluvy | ||
Združenie „ŽSR, KYSUCE“ - TSS GRADE, a.s. |
65 882 867,12 |
Zmluva o dielo | 29.03.2022 | |||
Predpokladaný začiatok realizácie hlavných aktivít projektu | 12/2023 | |||||
Začiatok realizácie hlavných aktivít projektu | 01.12.2023 | |||||
Predpokladané ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu | 08/2025 | |||||
Ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu | ||||||
Miesto realizácie projektu | ||||||
|
||||||
Popis projektu a jeho prínosy | ||||||
Železnice Slovenskej republiky realizujú modernizáciu úseku Čadca/mimo/ – Svrčinovec zastávka – štátna hranica SR/ČR. Stavebné práce sa obstarávajú ako jedno dielo avšak z dôvodu rôznych zdrojov financovania je stavba rozdelená na dve Sekcie: Sekcia A: Čadca – Svrčinovec bude financovaná z Nástroja na prepájanie Európy (CEF) a štátneho rozpočtu. Sekcia B: Svrčinovec (mimo) - štátna hranica ČR/SR (1. fáza) je financovaná z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 a štátneho rozpočtu a Svrčinovec (mimo) - štátna hranica ČR/SR (2. fáza) je financovaná z Programu Slovensko. Predmetom projektu je sekcia B t.j. modernizácia jestvujúcej dvojkoľajne železničnej trate 106D Žilina – Čadca – Mosty u Jablunkova CZ v úseku Svrčinovec zastávka/mimo/ - štátna hranica SR/ČR. Trasa Žilina – Čadca je z medzinárodného hľadiska súčasťou hlavnej siete TEN-T , Paneurópskeho dopravného koridoru č. VI. Žilina – Čadca – Zwardoň – Gdynia. Úsek Čadca – Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR je prepojením koridoru TEN-T s koridorom č. 3 v sieti ČD. Cieľom stavby je modernizovať technickú infraštruktúru trate pre dosiahnutie parametrov: AGC – európska dohoda o medzinárodných železničných magistrálach (1985) a AGTC – európska dohoda o najdôležitejších trasách medzinárodnej kombinovanej dopravy (1993). Cieľom projektu je prostredníctvom modernizácie železničnej infraštruktúry zabezpečiť kvalitnú a rozvinutú dopravnú infraštruktúru a deľbu prepravnej práce v prospech ekologicky priaznivejších módov dopravy.
|
||||||
Stav realizácie k 31.12.2024 | ||||||
V 11/2024 bola ukončená výluka 1. traťovej koľaje podľa ROV 465 a koľaj bola odovzdaná do predčasného užívania. V rámci výluky koľaje č. 1 bol ukončené zárubné múry č. 12 a č. 14. Do predčasného užívania bola uvedená lávka pre cestujúcu verejnosť a nástupište pri koľaji č. 1 na novej žel. zastávke Svrčinovec. Súčasne prebiehal doplnkový inžinierskogeologický prieskum a monitoring vodných zdrojov s priebežným vyhodnocovaním. Technologický domček na žel. zastávke Svrčinovec bol po stavebnej stránke dokončený a pokračovalo sa montážou technologických zariadení. Po ukončení výluky koľaje č. 1 bola zahájená výluka koľaje č. 2 podľa ROV 260.
|
||||||
Finančné plnenie € k 31.12.2024 | ||||||
Európska únia | Štátny rozpočet (spolufinancovanie) | Štátny rozpočet (ostatné výdavky) |
Vlastné zdroje | Spolu | ||
4 139 094,87 |
0,00 |
8 785 828,63 |
2 186 190,69 |
15 111 114,19 |