Názov projektu: |
ŽSR, Modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina, pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – I. etapa (Púchov – Považská Teplá) |
|||||
Názov a sídlo prijímateľa: |
Železnice Slovenskej republiky; Klemensova 8, 813 61 Bratislava. | |||||
|
||||||
Číslo | Zo dňa | |||||
Rozhodnutie o schválení žiadosti o nenávratný finančný príspevok | ||||||
Zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č. / dátum účinnosti |
311011B658 / 28.09.2018 |
|||||
Dodatok k Zmluve o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č. / dátum účinnosti | Dodatok č.1 / 19.02.2021 | |||||
Európska únia | Štátny rozpočet (spolufinancovanie) | Iné zdroje | Spolu | |||
Celkové náklady v € podľa Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku |
297 145 608,22 |
52 437 460,27 |
11 383 812,53 | 360 966 881,02 | ||
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor,technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.) | Názov | Zmluvná cena | Popis zmluvy | Dátum účinnosti zmluvy | ||
"Združenie Nimnica“ Vedúci člen združenia: Doprastav, a.s. | 364 938 980,47 € | Realizácia stavebných prác | 13.07.2016 | |||
DEC International, s.r.o. |
9 123 474,51 € | Stavebný dozor | 31.01.2018 | |||
Predpokladaný začiatok realizácie hlavných aktivít projektu | 09/2016 | |||||
Začiatok realizácie hlavných aktivít projektu | 07.09.2016 | |||||
Predpokladané ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu | 15.12.2021 | |||||
Ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu | ||||||
Miesto realizácie projektu | ||||||
Železničná trať v úseku Púchov (mimo) – Považská Teplá (vrátane) |
||||||
Popis projektu a jeho prínosy | ||||||
Hlavnou úlohou projektu je umožniť lepšiu prístupnosť k Transeurópskej dopravnej sieti a k dopravnej sieti susediacich štátov. Navrhovaná stavba musí po realizácii spĺňať požiadavky na zaistenie interoperability Európskeho železničného systému v zmysle zák.č. 513/2009 Z.z. o dráhach a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Ide o investične aj technicky najnáročnejšiu stavbu ŽSR od ich samostatnosti. Realizované sú dva tunely, tunel Diel o dĺžke 1082m a tunel Milochov o dĺžke 1861m, buduje sa 14 ks nových železničných mostov (vrátane rekonštruovaných), 6ks nových cestných mostov a nadjazdov, 4ks podchodov (pre cestujúcich, verejné). Dĺžka trasy železničnej trate bude skrátená z 18,742 km pred modernizáciou, na 15,921 km po modernizácii. Významným krokom je aj príprava na zmenu trakčnej napájacej sústavy z 3 kV na 25 kV. Táto bude však spustená až po modernizácii železničnej stanice Žilina a výstavbe TNS Žilina. Stavba má päť ucelených častí: UČS 00 ŽST Púchov, ŽST Žilina UČS 44 Traťový úsek Púchov - Považská Bystrica UČS 45 ŽST Považská Bystrica UČS 46 Traťový úsek Považská Bystrica Považská Teplá UČS 47 ŽST Považská Teplá Pozn. : UČS 00 Žst. Púchov, Žst. Žilina rieši prevádzkové súbory, ktoré majú vplyv na oznamovacie zariadenia, kontrolu a riadenie TPNET a podobne. Tieto prevádzkové súbory sú riešené v existujúcich pozemných stavbách a na pozemkoch, ktoré sú v majetku ŽSR. |
||||||
Stav realizácie k 31.03.2024 | ||||||
Stavebné práce boli riadne ukončené, všetky hlavné mostné objekty a oba tunely Diel a Milochov sú zrealizované a sú skolaudované. Dňa 16.05.2022 bol vyhotovený Preberací protokol a dňa 15.05.2023 Protokol o vyhotovení diela, ktorým boli odstránené aj všetky nedorobky a vady zistené a zaevidované v Preberacom protokole. Stavba tak plní svoju funkciu a plnohodnotne slúži svojmu účelu. |
||||||
Finančné plnenie € k 31.03.2024 | ||||||
Európska únia | Štátny rozpočet (spolufinancovanie) | Štátny rozpočet (ostatné výdavky) |
Vlastné zdroje | Spolu | ||
206 128 294,55 |
36 375 581,34 |
142 244 698,81 |
6 313 277,60 |
391 061 852,30 |
||
Informácie o Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra nájdete na www.opii.gov.sk Riadiaci orgán: www.mindop.sk Centrálny koordinančý orgán: www.eufondy.sk |