Železnice Slovenskej republiky


Boleráz - Smolenice, modernizácia železničného zvršku koľaje č. 1


Názov projektu:

Boleráz - Smolenice, modernizácia železničného zvršku koľaje č. 1

Názov a sídlo prijímateľa:

Železnice Slovenskej republiky; Klemensova 8,  813 61 Bratislava.

 

 

Tento projekt je podporený z EFRR – Európskeho fondu regionálneho rozvoja

   Číslo  Zo dňa
Rozhodnutie o schválení žiadosti o nenávratný finančný príspevok NFP311050BZV5 09.06.2022
Zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č.  / dátum účinnosti     

Z311051BZV5 / 22.07.2022

Dodatok k Zmluve o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č. / dátum účinnosti  
  Európska únia Štátny rozpočet (spolufinancovanie) Iné zdroje Spolu
Celkové náklady v € podľa Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku

9 299 211,56

 1 641 037,33

0,00 10 940 248,89
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor, technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.) Názov Zmluvná cena Popis zmluvy Dátum účinnosti zmluvy

Železničné stavby, a.s. Košice

9 942 044,45

Zmluva o dielo 31.03.2022
Predpokladaný začiatok realizácie hlavných aktivít projektu 05/2022
Začiatok realizácie hlavných aktivít projektu 12.05.2022
Predpokladané ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu 12/2023
Ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu 12.12.2022
Miesto realizácie projektu

Popis projektu a jeho prínosy

Predmetom projektu je komplexná modernizácia železničného zvršku jestvujúcej jednokoľajovej elektrifikovanej železničnej trate s rozchodom 1 435 mm v úseku medzi ŽST Boleráz a ŽST Smolenice (koľaj č. 1) a zvýšenie traťovej rýchlosti na 90 km/h prípadne vyššiu za predpokladu minimálnych smerových posunov koľaje a premiestňovania stožiarov TV. Dotknutý úsek začína na začiatku výhybky č. 6 v Dopravni DOT (Diaľkovo ovládaná trať) Boleráz a končí na začiatku výhybky č. 1 v Dopravni DOT Smolenice. Celková dĺžka úseku je 4 947 m a prechádza katastrálnymi územiami Boleráz, Bíňovce a Smolenice.

Cieľom modernizácie daného úseku železničnej trate je dosiahnutie normových parametrov železničnej dopravnej cesty, zaistenie bezpečnej a plynulej železničnej prevádzky, dosiahnutie predpísaných štandardov a v neposlednom rade aj zvýšenie traťovej rýchlosti zo súčasných 80 km/h na rýchlosť 90 km/h s miestnym obmedzením na 80 km/h.

Stav realizácie konečný

Dielo bolo odovzdané zhotoviteľom do predčasného užívania Preberacím protokolom pre dielo zo dňa 12.12.2022.

Do predčasného užívania bola odovzdaná celá stavba v rozsahu 20 stavebných objektov a 2 prevádzkové súbory.

3 stavebné objekty nebolo potrebné uvádzať do predčasného užívania, nakoľko nesúvisia s dopravnou cestou.

Na diele sú ku dňu vydania Preberacieho protokolu pre dielo ojedinelé nedorobky, ktoré nebránia riadnemu užívaniu tohto diela a sú postupne odstraňované.

Finančné plnenie v € konečné
Európska únia Štátny rozpočet (spolufinancovanie) Štátny rozpočet
(ostatné výdavky) 
Vlastné zdroje  Spolu 

7 426 356,82

1 310 533,53

95 038,44

992 287,14

9 824 215,93

Informácie o Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra nájdete na www.opii.gov.sk

Riadiaci orgán: www.mindop.sk   

Centrálny koordinančný orgán:  www.eufondy.sk 



Právne dokumenty