Názov projektu: |
Elektrifikácia trate Haniska pri Košiciach – Moldava nad Bodvou, realizácia |
|||||
Názov a sídlo prijímateľa: |
Železnice Slovenskej republiky; Klemensova 8, 813 61 Bratislava. | |||||
|
||||||
Číslo | Zo dňa | |||||
Rozhodnutie o schválení žiadosti o nenávratný finančný príspevok |
NFP311050BBC7 |
18.08.2021 | ||||
Zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č. / dátum účinnosti | Z311051BBC7 / 27.08.2021 | |||||
Dodatok k Zmluve o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č. / dátum účinnosti | ||||||
Európska únia | Štátny rozpočet (spolufinancovanie) | Iné zdroje | Spolu | |||
Celkové náklady v € podľa Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku | 55 503 247,72 | 9 794 690,78 | 334 726,59 | 65 632 665,09 | ||
Názov | Zmluvná cena | Popis zmluvy | Dátum účinnosti zmluvy | |||
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor, technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.) | Združenie „ELHAMO“: ELTRA, s.r.o. a TSS GRADE a.s. / stavebné práce |
58 801 975,66 EUR bez DPH |
Zmluva o dielo v zmysle § 536 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov |
01.07.2021 | ||
Predpokladaný začiatok realizácie hlavných aktivít projektu | 08/2021 | |||||
Začiatok realizácie hlavných aktivít projektu | 12.07.2021 | |||||
Predpokladané ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu | 12/2023 | |||||
Ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu | ||||||
Miesto realizácie projektu |
||||||
Košický kraj.
|
||||||
Popis projektu a jeho prínosy | ||||||
Predmetom projektu „Elektrifikácia trate Haniska pri Košiciach – Moldava nad Bodvou, realizácia“ je uskutočnenie stavebných prác týkajúcich sa elektrifikácie trate vrátane predelektrifikačných úprav na stavbe. Okrem elektrifikácie a predelektrifikačných úprav budú realizované aj ďalšie práce v zmysle projektovej dokumentácie k tejto stavbe. Predmetný projekt zahŕňa elektrifikáciu traťového úseku Haniska pri Košiciach - Moldava nad Bodvou mesto, v rámci ktorého sa vybudujú zariadenia nevyhnutné pre jazdu elektrických vlakov (trakčné vedenie, transformačné stanice...), čiastočne sa zmodernizuje železničný vršok a spodok a zvýši sa rýchlosť vo vybraných oblúkoch, vymenia sa staničné a traťové zabezpečovacie zariadenia (okrem stanice Haniska) s inštaláciou ich diaľkového zariadenia a kompletne sa vymenia nástupištia. Cieľom je dosiahnuť lepší dopravný komfort cestujúcich jednak zlepšením dynamiky jazdy, lepšou vybavenosťou trate a jej vyššiu prepojenosť v rámci vybudovania integrovaného dopravného systému v košickom regióne za účelom zlepšenia parametrov koľajovej dopravy. Stavba po realizácii bude spĺňať požiadavky na zaistenie interoperability Európskeho železničného systému v zmysle zákona č. 513/2009 Z. z. o dráhach a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Realizáciou projektu budú dosahované požadované hodnoty merateľných ukazovateľov:
• Celková dĺžka rekonštruovaných alebo zrenovovaných železničných tratí, • Celková dĺžka rekonštruovaných alebo zrenovovaných železničných tratí v sieti TEN-T, • Úspora času v železničnej doprave, • Úspora produkcie emisií NO2 (vplyvom elektrifikácie tratí), • Úspora produkcie emisií PM10 (vplyvom elektrifikácie tratí). |
||||||
Stav realizácie k 31.03.2024 | ||||||
Aktuálne práce sa sústreďujú na nasledovných ucelených častiach stavby (UČS): UČS 12 ŽST Haniska pri Košiciach – Veľká Ida prebehla úprava plôch železničného chodníka a prečistenie koľajového lôžka, prípojka 22 kV a základová konštrukcia pre KTM a montáž traťového zab. Zar. Zariadení. UČS 13 ŽST Veľká Ida sa zrealizovali stavebné úpravy výpravnej budove. Prebehlo rozobratie nástupišťa medzi koľajami č. 1 a č. 2 vrátane prístrešku a prebiehala rekonštrukcia železničného zvršku a železničného spodku príslušných koľají. Na nástupišti boli zhotovené základy, osadené nástupištných prefabrikátov a zámkovej dlažby. UČS 14 Veľká Ida – Čečejovce sa zrealizovala diaľková kabelizácia. Na ZAST Cestice bolo zhotovené nástupište pri koľaji č. 1 s úpravou osvetlenia, prebehli práce na železničnom zvršku a spodku. UČS 15 ŽST Čečejovce bolo zhotovenie sanačnej vrstvu na železničnom spodku, odťaženie a prečistenie koľajového lôžka a montáž novej trafostanice. Pri koľaji č. 1 bolo zhotovené nástupište. Zároveň prebiehali stavebné úpravy výpravnej budovy a práce na nástupišti č. 2. UČS 16 ŽST Čečejovce - ŽST Moldava nad Bodvou sa zrealizovali výkopové práce, zhotovenie a úprava priťažovacej hlavice, montáž technologických domčekov. V úseku sa zrealizovali práce na železničnom spodku a zvršku, rekonštrukcia priecestí, ako aj na zast. Mokrance na prístrešku pre cestujúcich. UČS 17 ŽST Moldava nad Bodvou bola zhotovená montáž technologického domčeka a elektronického stavadla, uloženie technológie TS, NZE, ukončené boli práce na nástupišti č. 1 a práce na nástupišti č. 2, konečná úprava koľaje č. 4, zhotovenie koľaje č. 1, č. 2 a výhybiek, ukončená výmena strešnej krytiny a ďalšie stavebné úpravy výpravnej budovy podľa projektovej dokumentácie. UČS 19 ŽST Moldava nad Bodvou – VÝH Drienovec (vrátane) bola zrealizovaná montáž technologického domčeka. Počas realizácia prác na stavbe sa vyskytli komplikácie (zásobovanie materiálmi, predovšetkým ocele; nález vojnového streliva), z ktorých vyplynulo nevyhnutné predĺženie lehoty výstavby. |
||||||
Finančné plnenie € k 31.03.2024 | ||||||
Európska únia | Štátny rozpočet (spolufinancovanie) | Štátny rozpočet (ostatné výdavky) |
Vlastné zdroje | Spolu | ||
26 745 629,09 |
4 719 816,89 |
0,00 |
8 822 110,42 |
40 287 556,40 |
||
Informácie o Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra nájdete na www.opii.gov.sk Riadiaci orgán: www.mindop.sk Centrálny koordinačný orgán: www.eufondy.sk |