Názov projektu: |
Fiľakovo-Holiša, rekonštrukcia železničnej trate |
||||||
Kód projektu: | 03I01-29-P10-00001 | ||||||
Názov investície: | 1 – Rozvoj infraštruktúry nízkouhlíkovej dopravy | ||||||
Názov komponentu: | 3 – Udržateľná doprava | ||||||
Názov a sídlo prijímateľa: |
Železnice Slovenskej republiky; Klemensova 8, 813 61 Bratislava | ||||||
|
|||||||
Zmluva o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti / dátum účinnosti: |
03I01-29-P10-00001/2024 / 24.01.2025 |
||||||
Dodatok k Zmluve o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti č. / dátum účinnosti: | |||||||
Celkové oprávnené výdavky na realizáciu projektu v € podľa Zmluvy o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti: |
24 945 949,25 |
||||||
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor, technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.): | Názov | Zmluvná cena | Popis zmluvy | Dátum účinnosti zmluvy | |||
Názov združenia: ŽSR Gemer 2024 Vedúci člen združenia: TEMPRA, s.r.o. Člen združenia: Subterra a.s.; OHLA ŽS, a.s., |
24 097 535,51 | Zmluva o dielo |
01.01.2025 |
||||
Začatie realizácie projektu: | 01/2025 | ||||||
Predpokladané ukončenie realizácie projektu: | 06/2026 | ||||||
Miesto realizácie projektu: | |||||||
|
|||||||
Popis projektu a jeho prínosy: | |||||||
Hlavným cieľom Projektu je rekonštrukcia jestvujúcej jednokoľajnej neelektrifikovanej železničnej trate s rozchodom 1435 mm medzi železničnou stanicou Fiľakovo a výhybňou Holiša. Ide o úsek spôsobujúci druhý najväčší súhrn meškaní vlakov na celej sieti Železníc SR. Od roku 2017 je tu pre zlý stav trate na úseku v dĺžke až 7,25 km znížená traťová rýchlosť z pôvodných 100 km/h na iba 50 km/h, , čo predlžuje čas prejazdu vlaku týmto úsekom o takmer 5 minút. Zároveň pridáva ďalšie zdržania spôsobené vynúteným dlhším čakaním vlakov v staniciach na oneskorený prejazd protiidúceho vlaku, a to aj na nadväzujúcich jednokoľajných úsekoch. V mnohých prípadoch to spôsobuje niekoľkonásobne väčšie meškania osobných vlakov na celom južnom ťahu Bratislava - Zvolen - Košice. Rekonštrukciou technickej infraštruktúry železničnej trate v úseku Fiľakovo – Holiša budú uvedené príčiny významných meškaní vlakov odstránené. Zároveň príde k zvýšeniu bezpečnosti prevádzky a cestujúcich (napr. obnovou železničného zvršku vrátane úpravy zabezpečovacieho zariadenia), zvýšeniu pôvodnej traťovej rýchlosti (zo 100 km/h na 120 km/h s miestnym obmedzením na 100 km/h v oblúku v km 149,869 – 150,228), zvýšeniu kultúry, komfortu a plynulosti cestovania.
Predmetom Projektu je rekonštrukcia a obnova súčastí železničného zvršku a v niektorých úsekoch trate aj dobudovanie v pôvodnom stave absentujúcej konštrukcie železničného spodku formou podkladových vrstiev a odvodňovacích zariadení. Realizáciou stavby budú v železničných zastávkach Fiľakovo zastávka, Prša, Holiša odstránené pôvodné nízke nástupištia, ktoré budú nahradené novými zvýšenými. Na nástupištiach budú osadené prístrešky pre cestujúcich (okrem zastávky Fiľakovo zastávka, kde túto funkciu už plní zrekonštruovaná budova s čakárňou pre cestujúcich). Jestvujúce priepusty budú zrekonštruované v rôznych rozsahoch v závislosti od zistených nedostatkov. Dôjde k rekonštrukcii mostov, nízkonapäťových rozvodov, prípojok, modernizácii osvetlenia nástupíšť a úprav zabezpečovacích zariadení. Uvedenou rekonštrukciou bude zabezpečené, že trať bude spĺňať všeobecné technické požiadavky na stavbu železničnej dráhy a bude zaručené jej plynulé a bezpečné užívanie. |
|||||||
Stav realizácie k 24.01.2025: | |||||||
Pripravuje sa odovzdanie staveniska zhotoviteľovi. |
|||||||
Finančné plnenie € k 24.01.2025: | |||||||
Prostriedky mechanizmu | Štátny rozpočet (ostatné výdavky) |
Vlastné zdroje | Spolu | ||||
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |