Názov projektu: | Implementácia GSM-R do siete ŽSR, úsek Bratislava – Žilina – Čadca – štátna hranica SR/ČR | |||||
|
||||||
Podpis EK | Podpis SR | Podpis MDVRR SR | Podpis ŽSR | |||
Finančné memorandum č. | ||||||
Rozhodnutie EK č. | ||||||
Schvaľovací list č. | ||||||
Zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č. | 91/B300/2014 | 12.03.2014 | 12.03.2014 | |||
Zmeny rozhodnutia č. | ||||||
Dátum: | ||||||
Európske spoločenstvo | Štátny rozpočet | Vlastné zdroje | Spolu | |||
Celkové náklady podľa FM/R/ZoNFP | 22 402 093,59 | 3 953 310,63 | 26 355 404,22 | |||
Mena | € | € | € | |||
Názov | Zmluvná cena | Popis zmluvy | Dátum podpisu zmluvy | |||
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor,technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.) | AŽD Praha s.r.o. | 45 290 639,42 | Stavebné práce | 21.2.2014 | ||
Predpokladaný začiatok realizácie projektu: | 03/2014 | |||||
Začiatok realizácie projektu: | 03/2014 | |||||
Predpokladané ukončenie projektu: | 31.08.2015 | |||||
Ukončenie projektu: | 31.08.2015 | |||||
Popis projektu a jeho prínosy: | ||||||
Realizácia projektu: Realizácia projektu: „ŽSR, Zavedenie ERTMS v úseku Bratislava - Žilina - Čadca - št. hr. SR/ČR“ II.stavba: „Implementácia GSM-R do siete ŽSR, úsek Bratislava - Žilina - Čadca - štátna hranica SR/ČR“ V rámci II.stavby bude vybudovaný líniový rádio-dispečerský dorozumievací systém GSM-R (Global System for Mobile Communications - Railway) a k nemu prislúchajúca infraštruktúra, ktorá zabezpečí mobilnú telekomunikačnú a dátovú komunikáciu pre potreby železničnej prevádzky na úseku Bratislava – Žilina – Čadca – štátna hranica SR/ČR. Európska komisia v r.1995 špecifikovala globálnu stratégiu pre vývoj jednotného Európskeho systému riadenia železničnej dopravy ERTMS (European Rail Traffic Management System), ktorý zabezpečí jazdu vlakov bez obmedzení po celej sieti Spoločenstva vybavenej týmto systémom, ktorý používa vlastné frekvencie pre železničnú dopravu a je nástrojom na vzájomnú výmenu hlasových a dátových informácií medzi traťovou a vlakovou časťou systému. Technológia GSM-R je založená na špecifikáciách štandardu EIRENE (European Integrated Railway Radio Enhanced Network) a je vyvíjaná v spolupráci s európskou štandardizačnou autoritou ETSI. Digitálna rádiová sieť umožní priame spojenie dispečera so strojvodcom v kabíne a tiež medzi rôznymi pracovníkmi. V závislosti od výškového vedenia trate, je riešený prenos rádiového signálu anténami na stožiaroch (v tuneli líniovo, špeciálnym káblom). Hlavnými parametrami GSM-R je rýchlosť, spoľahlivosť a bezpečnosť prenosu informácií. |
||||||
Konečný stav realizácie | ||||||
Hlavné aktivity projektu boli ukončené v mesiaci 08/2015 doručením Preberacieho protokolu k dielu na ŽSR. |
||||||
Konečné finančné plnenie | ||||||
Európske spoločenstvo | Štátny rozpočet | Štátny rozpočet (Predfinancovanie ES) | Úver | Štátna dotácia/Kapitálové transfery | Spolu | |
17 903 295,35 | 3 159 405,08 | 77 462,04 | 21 140 162,47 | |||
Mena | € | € | € | € |