Názov projektu: | Štúdie prepojenia železničného koridoru TEN-T s letiskom a železničnou sieťou v Bratislave | |||||
Výhradnú zodpovednosť za túto publikáciu nesie autor. Európska únia nenesie žiadnu zodpovednosť za akékoľvek použitie informácií, ktoré sa v nej nachádzajú. |
||||||
Poznámka | Projekt je rozdelený na časti: A - Bratislava predmestie-Bratislava filiálka-Bratislava Petržalka B - Bratislava - Železničné zapojenie Letiska M.R. Štefánika (prepojenie koridorov) C - Devínska Nová Ves - Marchegg, elektrifikácia trate - stavba bola zastavená a nebude sa realizovať |
|||||
Podpis EK | Podpis SR | Podpis MDPT | Podpis ŽSR | |||
Finančné memorandum č. | ||||||
Rozhodnutie EK č. | K(2005)6032 | 26.12.2005 | ||||
Schvaľovací list č. | ||||||
Zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č. | ||||||
Zmeny rozhodnutia č. | K(2008)5631 | 29.09.2008 | ||||
Európske spoločenstvo | Štátny rozpočet | Vlastné zdroje | Spolu | |||
Celkové náklady podľa FM/R/ŽoNFP (Náklady sú určené na všetky projekty v rámci prep.korid) | 10 569 560,00 | 17 230 440,00 | 27 800 000,00 | |||
Mena | € | € | € | |||
Názov | Zmluvná cena | Popis zmluvy | Dátum podpisu zmluvy | |||
Zmluvní partneri / Popis zmluvy (stavebné práce, stavebný dozor,technická asistencia, projektová dokumentácia a pod.) | Časť A - DI Koridor | 26 871 406,76 | Vypracovanie PD (Zámer EIA, DSZ, DÚR, DSP, IČ,AD) | 30.11.2006 | ||
Časť B - DI Koridor | 4 097 888,87 | Vypracovanie PD (Zámer EIA, DSZ, DÚR, DSP, IČ,AD) | 30.11.2006 | |||
Časť C - DI Koridor | 247 925,38 | Vypracovanie PD (Zámer EIA, DSZ, DÚR, DSP, IČ,AD) | 30.11.2006 | |||
Predpokladaný začiatok realizácie projektu: | 01.12.2006 | |||||
Začiatok realizácie projektu: | 01.12.2006 | |||||
Predpokladané ukončenie projektu: | 2010 | |||||
Ukončenie projektu: | ||||||
Popis projektu a jeho prínosy: | ||||||
Projekt má v súlade s cieľmi európskej únie na základe medzinárodných dohôd AGC a AGTC, zabezpečiť modernizáciu a kompatibilitu technických parametrov železničnej infraštruktúry umožniť rozvoj železničnej dopravy a vytvoriť spojnicu dvoch letísk viedenský Schwechat a bratislavské letisko M.R.Štefánika. Prepojenie koridorov sa zabezpečí vybudovaním priameho prepojenia železničnej stanice Bratislava predmestie so stanicou Bratislava Petržalka. Navrhovaná trať bude vedená cez centrum mesta a tým má súčasne splniť aj druhý nemenej významný cieľ a to prispieť k integrácii systémov hromadných dopráv na území hlavného mesta SR Bratislavy. Navrhovaná trať bude prevádzkovaná len osobnou dopravou s tým, že dopravná cesta bude využívaná okrem dopravcov medzinárodnej, diaľkovej a ostatnej železničnej dopravy aj dopravcami zabezpečujúcimi mestskú, prímestskú a regionálnu koľajovú dopravu. Pre zabezpečenie tohto cieľa na navrhovanej trase sa vybudujú nové, resp. na pôvodným miestach sa obnovia zaniknuté železničné stanice a zastávky. Takýmito sú železničná stanica Bratislava filiálka a železničné zastávky Bratislava Slovany, Bratislava Nivy a Bratislava centrum. Navrhovaná verejná práca predstavuje tiež vybudovanie železničnej stanice Bratislava letisko v nadväznosti na areál Letiska M.R.Štefánika a zapojenie stanice na sieť železničných tratí v uzle Bratislava. | ||||||
Stav realizácie konečný. | ||||||
Časť A: Stavebný zámer verejnej práce bol dodaný dňa 28.11.2008. Dokumentácia pre územné rozhodnutie bola dodaná dňa 26.06.2009 a schválená dňa 30.09.2009 za MDPT SR. Územné rozhodnutie bolo vydané dňa 30.12.2009. Stavba sa vzhľadom na nedostatočné finančné zdroje na jej realizáciu rozdelila na etapy, pričom do realizácie v programovom období 2007-20013 sa bude ďalej pripravovať len 1. časová etapa stavby, vyšpecifikovaná v predmete prác, v súvislosti so žiadosťou o modifikáciu rozhodnutia Komisie európskych spoločenstiev K (2005) 6032 z 26. decembra 2005 o udelení finančnej pomoci. Dokumentácia pre stavebné povolenie pre 1. etapu bola dodaná 12.6.2010. Dokumentácia pre stavebné povolenie pre 2. a 3 etapu bola dodaná 2.8.2010. Dokumentácia pre výber zhotoviteľa a dokumentácia realizácie stavby pre prvú časovú etapu bola dodaná 29.10.2010. Územné rozhodnutie bolo nadobudlo právoplatnosť 18.07.2011. V súčasnosti zhotoviteľ pripravuje podanie žiadosti o stavebné povolenie na prvú časovú etapu. Boli vydané prvé stavebné povolenia. Na základe výsledkov štúdie realizovateľnosti IDS Bratislava, ktorá bola vypracovaná v zmysle požiadaviek Európskej komisie a technických expertov EÚ (JASPERS) bol projekt vyradený z OPD na roky 2007-2013. Rozhodnutím pána ministra dopravy Jána Počiatka bol listom zo dňa 12.10.2012 projekt zastavený a vyradený z programu OPD 2007 - 2013. Časť B: Stavebný zámer verejnej práce bol dodaný dňa: 1.stavba 03.04.2008, 2.stavba 24.06.2008, 3.stavba 28.08.2008. Uzemné rozhodnutie na 1.stavbu bolo vydané 06.08.2009 a nadobudlo právoplatnosť 11.09.2009; na 2.stavbu bolo vydané 21.12.2009 a nadobudlo právoplatnosť 19.2.2010; na 3.stavbu bolo vydané17.06.2010 a nadobudlo právoplatnosť 02.07.2010. Zhotoviteľ 29.10.2010 ukončil práce na Dokumentácii pre stavebné povolenie na všetky časti, a Dokumentáciu pre výber zhotoviteľa a dokumentácia realizácie stavby pre prvú časovú etapu.V súčasnej dobe boli vydané stavebné povolenia na 1. a 2. časovú etapu. Rozhodnutím pána ministra dopravy Jána Počiatka bol listom zo dňa 12.10.2012 projekt zastavený a vyradený z programu OPD 2007 - 2013. Časť C: V rámci Programu cezhraničnej spolupráce Slovenská republika - Rakúsko 2007-2013 bola v priebehu roka 2010 v spolupráci s rakúskou stranou podaná i schválená žiadosť o spolufinancovanie projektovej prípravy projektu „Twin City Rail", ktorého súčasťou je na slovenskej strane elektrifikácia trate Devínska Nová Ves - Marchegg a terminály „Patrónka", „Lamačská brána" a „Devínska Nová Ves - zastávka". Na základe tejto skutočnosti boli pozastavené projektové práce znovu spustené. V októbri 2011 bol odovzdaný stavebný zámer verejnej práce a dokumentácia pre územné rozhodnutie. Bolo vydané právoplatné územné rozhodnutie. Dňa 06.12.2012 bolo vydané schvaľovacie rozhodnutie MDVRR SR k DÚR. Dňa 31.07.2013 bola prevzatá DSPRS. Bola podpísaná 3.ČZoD pre zabezpečenie dokumentácie pre výber zhotoviteľa. Bola podaná žiadosť o stavebné povolenie. |
||||||
Finančné plnenie konečné. | ||||||
Európske spoločenstvo | Štátny rozpočet | Štátny rozpočet (Predfinancovanie ES) |
Úver | Štátna dotácia / Kapitálové transfery | Spolu | |
5 584 360,88 | 9 103 595,18 | 3 476 252,47 |
18 164 208,53 |
|||
Mena | € | € | € | € | ||
Projekt "Štúdie prepojenia železničného koridoru TEN-T s letiskom a železničnou sieťou v Bratislave" je spolufinancovaný z TEN-T programu EÚ. |