16.07.2018
Koľko prestupných terminálov je v súčasnosti v prevádzke?
V súčasnosti je v prevádzke iba Terminál integrovanej osobnej prepravy Moldava nad Bodvou mesto, zároveň sa pripravujú štúdie realizovateľnosti na TIOP Trebišov a TIOP-y v Bratislave.
Koľko sa plánuje a v akom štádiu je príprava?
ŽSR v súčasnosti pripravujú TIOP Trebišov, kde sú vydané všetky stavebné povolenia. Z dôvodu zmeny legislatívy EÚ je potrebné dopracovať štúdiu realizovateľnosti, ktorá podlieha schválenie Útvaru hodnoty za peniaze. Terminál by mal byť financovaný z fondov EÚ.
Z doterajších výsledkov spracovávanej štúdie ,,ŽSR, dopravný uzol Bratislava - štúdia realizovateľnosti“ vzišli ako ekonomicky efektívne TIOP-y: Ružinov a Vrakuňa.
V súčasnosti sa finalizujú súťažné podklady pre vyhlásenie verejného obstarávania na Dokumentáciu k stavebnému povoleniu v podrobnostiach realizácie stavby (DSPRS) pre TIOP Ružinov a TIOP Vrakuňa.
Terminály sú financované viaczdrojovo – sú na ne dostatočné peniaze, alebo sa ich výstavba môže zdržať?
Financovanie TIOPov je plánované z fondov EÚ.
Pre existujúce terminály existujú štatistiky vyťaženosti, ak áno, aké sú základné čísla?
ŽSR nemá dispozícii takéto štatistiky. Po dodaní štúdií realizovateľnosti tieto údaje budú známe a následne tieto informácie môžu byť poskytnuté.