09.10.2024
Prečo sa elektrifikácia trate do Marcheggu začala až v tomto roku a ako jej omeškanie bude mať vplyv na konečnú cenu diela?
V prvom kroku všetkých stavieb je príprava projektovej dokumentácie, ktorej súčasťou sú aj rôzne povolenia a majetko-právne vysporiadania.
Aj keď stavba elektrifikácie bola projektovo a stavebne pripravená bolo po statickom posúdení mosta cez rieku Morava zistená potreba jeho rekonštrukcie a opravy, a teda aj potreba spracovať aj novú projektovú dokumentáciu na rekonštrukciu tohto mosta, čo tiež ovplyvnilo celkový postup vedúci k realizácii rekonštrukcie a elektrifikácie trate Devínska NV - Marchegg.
Až po ukončení projektovej prípravy je možné začať proces verejného obstarávania na výber zhotoviteľa, nakoľko súčasťou súťažných podkladov je aj projektová dokumentácia. Proces verejného obstarávania nie je možné nijakým spôsobom urýchliť a do procesu môžu vstupovať rôzne okolnosti, ako sú dodatočné otázky alebo odvolania, čo bolo aj počas verejného obstarávania na túto stavbu, a z tohto dôvodu bola Zmluva podpísaná v roku 2024. Omeškanie nemá vplyv na cenu diela. Na cenu diela môžu vplyv naviac práce alebo menej práce, ktoré v aktuálnom čase ešte nie sú vyčíslené.
Prečo ju už Rakúšania majú hotovú a my nie?
Rakúska strana začala s realizáciou svojich prác o niekoľko rokov skôr ako slovenská strana.
Prečo Plavecký Štvrtok zmenil názor na priecestie a ako ste mu ustúpili a aký vplyv to bude mať na harmonogram prác a cenu diela?
Plavecký Štvrtok počas procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie, ktorý prebiehal v rokoch 2017 – 2018 vyjadril súhlas s variantom, ktorý obsahoval cestný podjazd.
V roku 2022 začala obec vyjadrovať nesúhlas s podjazdom v mieste aktuálneho križovania z viacerých dôvodov.
Železnice postupovali v zmysle Rozhodnutia MŽP SR, ktoré je pre Železnice, ako stavebníka záväzné a projekčne bol rozpracovaný cestný podjazd v mieste aktuálneho križovania so železničnou traťou.
Harmonogram prác bol ovplyvnený viacerými negatívnymi faktormi, nielen situáciou v Plaveckom Štvrtku.
Prečo je vlakový grafikon na Záhorí už dávnejšie s výlukami hoci práce na viacerých úsekoch trate sa ešte nezačali?
Grafikon vlakovej dopravy sa vo veľkom režime mení pravidelne každý rok v mesiaci december. Začiatok stavebných prác na Záhorí bol pôvodne plánovaný na 2Q roku 2023 a z tohto dôvodu bol GVD pripravený na výluky.
Prečo sa náhradná autobusová doprava presunie z Michaloviec až do Bánoviec, keď táto trať už je elektrifikovaná?
Na úseku trate medzi železničnou stanicou Bánovce nad Ondavou a ŽST Michalovce nie je trať elektrifikovaná. Tieto práce budú len nasledovať.