06.05.2015
Moja otázka smeruje k trati 142 Zbehy-Radošina,kde bola osobná doprava zastavená 2.2.2003,odvtedy funguje len nákladná doprava a mimoriadne jazdy v júli.
Od 2. 2. 2003 sú na trati len mimoriadne jazdy vlakov osobnej dopravy.
V GVD 2014/2015 je na trati nákladná doprava podľa potreby.
Je trať schopná k obnoveniu pravidelnej osobnej dopravy na GVD?
Áno, trať je schopná k obnoveniu pravidelnej osobnej dopravy, pretože trať je v zmysle zákona o dráhach prevádzkyschopná, zjazdná a v železničných staniciach (dopravniach) a zastávkach má nástupištia.
Poprípade ktoré zastávky sú vhodné pre cestujúcich,ktoré nie.
Nástup a výstup cestujúcich umožňujú:
- železničné stanice (dopravne): Zbehy (4 nástupištia), Nové Sady (2 nástupištia), Kapince (2 nástupištia), Veľké Ripňany (1 nástupište), Radošina (2 nástupištia);
- železničné zastávky: Čab-Sila, Čab-Sila zastávka, Malé Zálužie, Biskupová, Behynce;
- nákladisko, zastávka: Malé Ripňany (1 nástupište).
Funkčné osvetlenie staníc/zastávok.
Funkčné je len osvetlenie ŽST Zbehy. Osvetlenie ostatných železničných staníc (dopravní) a zastávok je nateraz nefunkčné.
A či sa tam dá uplatniť rýchlosť 60 km/h alebo aj viacej.
Na trati je najvyššia traťová rýchlosť 60 km/h.
Obmedzenia najvyššej traťovej rýchlosti:
- v = 40 km/h z dôvodu nezabezpečených výhybiek 7 krát: ŽST Zbehy, vlečka Agrochemický podnik , dopravňa Nové Sady, dopravňa Kapince, Malé Ripňany nákladisko, zastávka; dopravňa Veľké Ripňany, dopravňa Radošina;
- v = 20 km/h z dôvodu nezabezpečeného priecestia (výstražných krížov) 2 krát.
Poprípade či by sa niekde mohli vlaky križovať,kedže niektoré výhybky už boli odmontované.
Križovania vlakov umožňujú dopravne: Zbehy (5 dopravných koľají), Nové Sady (2 dopravné koľaje), Kapince (2 dopravné koľaje), Radošina (2 dopravné koľaje).