Železnice Slovenskej republiky


Ministerstvo dopravy – Vozové hospodářství 2


Ministerstvo dopravy – Vozové hospodářství 2

 

Obsah albumu 

Vagóny

F 2623 – Vagónové hospodárstvo v prvom desaťročí po oslobodení Československa Červenou armádou

Otvorené nákladné vagóny

F 2624 – Dvojnápravový otvorený nákladný vagón typu U s brzdárskou búdkou pre prepravu uhlia, sypkých hmôt a kusových zásielok. Oceľová nitovaná konštrukcia, bočnica s drevenými výplňami, 1 čelná, 4 bočné posuvné klapky z plechových výliskov.
Dĺžka vagóna 8900 mm. Rozvor vagóna 4000 mm. Vlastná váha vagóna 9150 kg. Ložná váha vagóna 20 000 kg. Rok výroby 1928
F 2625 – Dvojnápravový otvorený nákladný vagón typu Vz pre prepravu uhlia, sypkých hmôt a kusových zásielok. Oceľová nitovaná konštrukcia, bočnica s drevenými výplňami, 2 čelné klapky drevené, 4 bočné posuvné a 2 stredné dvojdielne klapky z plechových výliskov.
Dĺžka vagóna 9850 mm. Rozvor vagóna 5000 mm. Vlastná váha vagóna 9450 kg. Ložná váha vagóna 19 000 kg. Rok výroby 1938
F 2626 – Dvojnápravový otvorený nákladný vagón typu Vdr pre prepravu uhlia, sypkých hmôt a kusových zásielok. Oceľová zvarená konštrukcia, odnímateľná bočnica s drevenými výplňami upevnená na výsuvných klaniciach, 2 čelné a 2 stredné klapky z plechových výliskov.
Dĺžka vagóna 11 300 mm. Rozvor vagóna 6500 mm. Vlastná váha vagóna 10 100 kg. Ložná váha vagóna 28 000 kg. Rok výroby 1946 
F 2627 – Dvojnápravový otvorený nákladný vagón typu Vtdr pre prepravu uhlia, sypkých hmôt a kusových zásielok. Oceľová zvarená konštrukcia, odnímateľná bočnica s výplňami z plechavých výliskov upevnená na výsuvných klaniciach, 2 čelné a 2 stredné klapky z plechových výliskov.
Dĺžka vagóna 11 300 mm. Rozvor vagóna 6500 mm. Vlastná váha vagóna 10 100 kg. Ložná váha vagóna 28 500 kg. Rok výroby 1954
F 2628 – Dvojnápravový otvorený nákladný vagón typu Vtr s brzdárskou búdkou pre prepravu uhlia, sypkých hmôt a kusových zásielok. Oceľová zvarená konštrukcia, bočnica, 1 čelná, 4 bočné posuvné a 2 dvojdielne stredné klapky z plechových výliskov.
Dĺžka vagóna 10 640 mm. Rozvor vagóna 6000 mm. Vlastná váha vagóna 10 800 kg. Ložná váha vagóna 28 500 kg. Rok výroby 1946
F 2629 – Dvojnápravový otvorený nákladný vagón typu Vsr s brzdárskou plošinou pre prepravu uhlia, sypkých hmôt a kusových zásielok. Oceľová zvarená konštrukcia, bočnica, 1 čelná, 4 bočné posuvné a 2 dvojdielne stredné klapky z plechových výliskov.
Dĺžka vagóna 10 640 mm. Rozvor vagóna 6000 mm. Vlastná váha vagóna 10 470 kg. Ložná váha vagóna 28 500 kg. Rok výroby 1946

Oplenové nákladné vagóny

F 2630 – Dvojnápravový oplenový nákladný vagón typu Od s otočným oplenom so sklápacími klanicami pre prepravu dlhého dreva. Oceľová nitovaná konštrukcia, patkové nárazníky.
Dĺžka vagóna 11 150 mm. Rozvor vagóna 6000 mm. Vlastná váha vagóna 8 950 kg. Ložná váha vagóna 20 000 kg. Rok výroby 1946
F 2631 – Dvojnápravový oplenový nákladný vagón typu Odr s otočným oplenom so sklápacími klanicami pre prepravu dlhého dreva. Oceľová zvarená konštrukcia, trubkové nárazníky, 8 výsuvných klaníc.
Dĺžka vagóna 11 240 mm. Rozvor vagóna 6500 mm. Vlastná váha vagóna 10 900 kg. Ložná váha vagóna 28 500 kg. Rok výroby 1947

Plošinové a hlbinové vagóny

F 2632 – Štvornápravový otvorený vagón typu Paov ( po odobratí skrine vznikne plošinový vagón) pre prepravu ťažkých predmetov, sypkých hmôt a uhlia. Oceľová zvarená konštrukcia, odnímateľná vagónová skriňa, bočnica s drevenými výplňami upevnená na výsuvných klaniciach, 2 čelné a 2 stredné klapky s drevenými výplňami.
Dĺžka vagóna 15 240 mm. Vzdialenosť otoč. čapov 9400 mm. Vlastná váha vagóna 22 000 kg. Ložná váha vagóna 40 000 kg. Rok výroby 1949 – 1950
F 2633 – Šesťnápravový plošinový nákladný vagón typu Px pre prepravu ťažkých predmetov. Oceľová zvarená konštrukcia, klanice nízke odnímateľné.
Dĺžka vagóna 15 240 mm. Vzdialenosť otoč. čapov 9400 mm. Vlastná váha vagóna 27 000 kg. Ložná váha v vagóna 60 000 kg. Rok výroby 1949 – 1950
F 2634 – Desaťnápravový hlbinový nákladný vagón typu Hx s brzdárskou búdkou pre prepravu veľmi ťažkých predmetov. Oceľová zvarená konštrukcia, most prelomený s 18 výsuvnými klanicami.
Dĺžka vagóna 26 680 mm. Vzdialenosť otoč. čapov 17 910 mm. Vlastná váha vagóna 60 000 kg. Ložná váha vagóna 100 000 – 120 000 kg. Rok výroby 1954

Kryté nákladné vagóny

F 2635 – Dvojnápravový krytý nákladný vagón typu Z s brzdárskou búdkou pre prepravu rôzneho tovaru a živých zvierat. Oceľová nitovaná konštrukcia a 2 posuvné dvere s drevenými výplňami, 2 nakladacie a 4 vetracie drevené klapky, strecha drevená krytá pozinkovaným plechom.
Dĺžka vagóna 9 580 mm. Rozvor vagóna 4 500 mm. Vlastná váha vagóna 10 050 kg. Ložná váha vagóna 15 000 kg. Rok výroby 1921
F 2636 – Dvojnápravový krytý nákladný vagón typu Zsr pre prepravu rôzneho tovaru a živých zvierat. Oceľová zvarená konštrukcia, bočnica a 2 posuvné dvere s drevenými výplňami, 2 nakladacie a 4 vetracie drevené klapky, strecha drevená krytá pozinkovaným plechom.
Dĺžka vagóna 9 940 mm. Rozvor vagóna 6 000 mm. Vlastná váha vagóna 10 300 kg. Ložná váha vagóna 29 000 kg. Rok výroby 1947
F 2637 – Štvornápravový krytý nákladný vagón typu Zsa pre prepravu sypkého tovaru a kusových zásielok. Oceľová zvarená konštrukcia, 4 posuvné bočné a 1 čelné dvere s drevenými výplňami, 4 nakladacie a 2 vetracie plechové klapky, výsypné zariadenie pod podlahou vagóna.
Dĺžka vagóna 16 440 mm. Vzdialenosť otoč. čapov 10 500 mm. Vlastná váha vagóna 24 500 kg. Ložná váha vagóna 39 500 kg. Rok výroby 1954 – 1955
F 2638 – Hrubá stavba vagóna Zsa. Pohľad do vnútra vagóna na výsypné otvory pod podlahou.
F 2639 – Vnútrajšok vagóna Zsa.

Výsypné vagóny

F 2640 – Dvojnápravový výsypný vagón typu St pre prepravu uhlia. Oceľová zvarená konštrukcia, zariadenie pre výsyp materiálu z vonkajšej strany koľaje.
Dĺžka vagóna 9 790 mm. Rozvor vagóna 6 000 mm. Vlastná váha vagóna 11 100 kg. Ložná váha vagóna 28 000 kg. Rok výroby 1952
F 2641 – Štvornápravové výsypné vagón typu Sa s obsluhovacími plošinami pre prepravu štrku. Oceľová zvarená konštrukcia, zariadenie pre výsyp materiálu z vonkajšej i vnútornej strany koľaje.
Dĺžka vagóna 12 940 mm. Vzdialenosť otoč. čapov 7 000 mm. Vlastná váha vagóna 20 020 kg. Ložná váha vagóna 48 000 kg. Rok výroby 1949
F 2642 – Štvornápravový výsypný vagón typu Sa s brzdárskou búdkou a obsluhovacou plošinou pre prepravu štrku. Oceľová zvarená konštrukcia, zariadenie pre výsyp materiálu z vonkajšej i vnútornej strany koľaje.
Dĺžka vagóna 12 940 mm. Vzdialenosť otoč. čapov 7 000 mm. Vlastná váha vagóna 23 600 kg. Ložná váha vagóna 56 000 kg. Rok výroby 1950
F 2643 – Štvornápravový výsypný vagón typu Sav s brzdárskou búdkou a obsluhovacou plošinou pre prepravu rudy a vápenca. Oceľová zvarená konštrukcia, zariadenie pre výsyp materiálu z vonkajšej strany koľaje.
Dĺžka vagóna 13 440 mm. Vzdialenosť otoč. čapov 8 600 mm. Vlastná váha vagóna 23 600 kg. Ložná váha vagóna 57 000 kg. Rok výroby 1953
F 2644 – Štvornápravový špeciálny výklopný vagón typu Sa pre prepravu hutníckych odliatkov. Oceľová zvarená konštrukcia, zariadenie pre naklápanie hutníckych odliatkov. Používa sa v hutách.
Dĺžka vagóna 9 300 mm. Vzdialenosť otoč. čapov 5 000 mm. Vlastná váha vagóna 42 000 kg. Ložná váha vagóna 30 000 kg. Rok výroby 1951
F 2645 – Štvornápravový výklopný vagón pre prepravu hliny a kameňa. Používa sa v doloch. Vyprázdňovacie zariadenie na vyklápanie na jednu stranu mimo koľaje, ovládané pneumaticky, núdzovo ručne. Oceľová nitovaná konštrukcia spodku, zvarená skriňa s na nitovanými plechovými výplňami.
Dĺžka vagóna 9 800 mm. Vzdialenosť otoč. čapov 5 500 mm. Vlastná váha vagóna 34 000 kg. Ložná váha vagóna 72 000 kg. Rok výroby 1949 – 1950
F 2646 – Pohľad na výklopnú stranu vagóna.
F 2647 – Štvornápravový výsypný vagón typu Wa pre prepravu uhlia. Vyprázdňovacie zariadenie na vysypávanie mimo koľaje na obe strany, ovládané pneumaticky alebo ručne. Oceľová zvarená konštrukcia, štyri bočné klapky, podlaha plechová, strechovitá.
Dĺžka vagóna 13 500 mm. Vzdialenosť otoč. čapov 7 000 mm. Vlastná váha v vagóna 25 000 kg. Ložná váha vagóna 47 000 kg. Rok výroby 1952 – 1955

Kotlové vagóny

F 2648 – Dvojnápravový kotlový vagón typu R s drevenou brzdárskou búdkou pre prepravu minerálnych olejov s obsahom 190 hl. Oceľová nitovaná konštrukcia.
Dĺžka vagóna 8 840 mm. Rozvor vagóna 4 500 mm. Vlastná váha vagóna 11 130 kg. Ložná váha vagóna 18 000 kg. Rok výroby 1929
F 2649 – Dvojnápravový kotlový vagón typu R s plechovou brzdárskou búdkou pre prepravu kyseliny soľnej s obsahom 200 hl. Oceľová zvarená konštrukcia.
Dĺžka vagóna 9 600 mm. Rozvor vagóna 3 500 mm. Vlastná váha vagóna 12 070 kg. Ložná váha vagóna 21 000 kg. Rok výroby 1953
F 2650 – Štvornápravový kotlový vagón typu Ra s plechovou brzdárskou búdkou. Pre prepravu horľavých látok, minerálnych olejov, príp. dechtu alebo tukov s obsahom 480 hl. Oceľová zvarená konštrukcia.
Dĺžka vagóna 12 340 mm. Vzdialenosť otoč. čapov 6 600 mm. Vlastná váha vagóna 20 160 kg. Ložná váha vagóna 43 000 kg. Rok výroby 1953
F 2651 – Pohľad na čelo vagóna typu Ra.
F 2652 – Pohľad na vypúšťací ventil ˝Gestra˝ vagóna typu Ra.

Chladiace vagóny

F 2653 – Dvojnápravový chladiaci vagón typu L s brzdárskou plošinou pre prepravu potravín, vybavený nádržami pre prírodný nebo umelý ľad. Oceľová nitovaná konštrukcia spodku, kostra skrine a výplne bočníc drevená.
Dĺžka vagóna 9 650 mm. Rozvor vagóna 6 000 mm. Vlastná váha vagóna 12 750 kg. Ložná váha vagóna 12 000 kg. Rok výroby 1935
F 2654 – Štvornápravový chladiaci vagón typu La s brzdárskou plošinou pre prepravu potravín. Vybavený strojovým chladiacim zariadením. Oceľová zvarená konštrukcia, vnútrajšok vagóna tepelne izolovaný.
Dĺžka vagóna 15 700 mm. Vzdialenosť otoč. čapov 9 800 mm. Vlastná váha vagóna 30 000 kg. Ložná váha vagóna 30 000 kg. Rok výroby 1950
F 2655 – Vnútrajšok vagóna La.
F 2656 – Strojovňa vagóna La.

Osobné vagóny

F 2657 – Vnútrajšok vagóna Ci.
F 2658 – Dvojnápravový osobný vagón typu Ci III. triedy s dvoma oddielmi pre cestujúcich, 1 sociálnym zariadením a 2 nekrytými plošinami. Oceľová nitovaná konštrukcia spodku, drevená kostra skrine, drevené výplne bočnice, plechované. Sedadlá a operadlá drevené. Kúrenie parné nízkotlakové.
Dĺžka vagóna 13 320 mm. Rozvor vagóna 8 000 mm. Vlastná váha vagóna 15 600 kg. Počet míst k sedeniu 60. Rok výroby 1926
F 2659 – Vnútrajšok veľkého oddielu vagóna typu Ce.
F 2660 – Dvojnápravový osobný vagón III. triedy typu Ce s 1 veľkým a 3 malými oddielmi pre cestujúcich, 1 sociálnym zariadením. Oceľová zvarená konštrukcia bočnice s drevenými výplňami, oplechované. Sedadlá drevené s koženými operadlami. Kúrenie parné nízkotlakové.
Dĺžka vagóna 15 730 mm. Rozvor vagóna 9 400 mm. Vlastná váha vagóna 21 350 kg. Počet miest k sedeniu 61. Rok výroby 1949
F 2661 – Vnútrajšok vagóna Calm.
F 2662 – Štvornápravový osobný vagón III triedy typu Calm s 2 oddielmi pre cestujúcich, 1 sociálnym zariadením v strede vagóna. Oceľová zvarená konštrukcia bočnice a čelnice oceľové, tepelne izolované, vnútri vyložené drevovláknitými doskami. Sedadlá a operadlá čalúnené, potiahnuté koženkou.
Kúrenie parné nízkotlakové a samočinné parné s naftovým kotlíkom.. Dĺžka vagóna 22 520 mm. Rozvor vagóna 14 800 mm. Vlastná váha vagóna 31 500 kg. Počet miest k sedeniu 88. Rok výroby 1948
F 2663 – Štvornápravový osobný vagón III. triedy typu Ca s 10 oddielmi pre cestujúcich, 2 sociálnymi zariadeniami a 2 umyvárňami. Oceľová zvarená konštrukcia ( z lisovaných alebo ťahaných profilov ), bočnice a čelnice oceľové, tepelne izolované, zvnútra vyložené drevovláknitými doskami. Sedadlá a operadlá čalúnené, potiahnuté umelou kožou. Kúrenie parné nízkotlakové príp. tiež elektrické odporové alebo elektrické teplovzdušné.
Dĺžka vagóna 21 998 mm. Vzdialenosť otoč. čapov 16 800 mm. Vlastná váha vagóna 34 000 kg. Počet miest k sedeniu 80. Rok výroby 1951
F 2664 – Vnútrajšok oddielu vagóna Ca.
F 2665 – Chodba vagóna Ca.
F 2666 – Podvozok vagóna Ca.
F 2667 – Sociálne zariadenie vagóna Ca.
F 2668 – Podvozok vagóna BCa.
F 2669 – Stupienok vagóna Cai.
F 2670 – Štvornápravový osobný vagón II. triedy typu Cai s dvoma veľkými oddielmi pre cestujúcich, 2 sociálnymi zariadeniami, 1 umyvárňou a 1 služobným oddielom. Oceľová zvarená konštrukcia ( z lisovaných alebo ťahaných profilov ), bočnice a čelnice oceľové, tepelne izolované, zvnútra vyložené drevovláknitými doskami. Sedadlá a operadlá čalúnené, potiahnuté umelou poťahovou látkou. Kúrenie parné nízkotlakové a elektrické odporové.
Dĺžka vagóna 23 300 mm. Vzdialenosť otoč. čapov 15 800 mm. Vlastná váha vagóna 31 500 kg. Počet miest k sedeniu 72 Rok výroby 1950 – 1955
F 2671 – Vnútrajšok vagóna Cai.
F 2672 – Umyváreň vagóna Cai.
F 2673 Dvojnápravový prípojný osobný vagón III. triedy typu CDlm pre motorovú trakciu s 1 veľkým oddielom pre cestujúcich a 1 sociálnym zariadením. Oceľová zvarená konštrukcia spodku, kostra skrine drevená, vybavená krycími plechmi, z vnútra vyložená drevovláknitými doskami. Sedadlá drevené, operadlá kožené. Kúrenie teplovodné. Dĺžka vagóna 12 120 mm. Rozvor vagóna 6 500 mm. Vlastná váha vagóna 11 200 kg. Počet miest k sedeniu 41. Rok výroby 1949 Stavia sa nový typ tohto vagóna celokovovej konštrukcie s vlastným teplovodným kúrením.
F 2674 – Oddiel vlakvedúceho v prototype vagóna CDlm.
F 2675 – Vnútrajšok vagóna CDlm.

 



Právne dokumenty