Programy na kontrolu hluku, ktoré boli realizované v minulosti, a miestne protihlukové opatrenia
V okolí uvedených železničných tratí, boli v minulosti realizované systémové protihlukové opatrenia na úseku Z2, Bratislava Rača – Leopoldov, a na úseku Z4, Žilina – Čadca, v časti Žilina - Krásno nad Kysucou. Na uvedených častiach železničných tratí bola robená modernizácia spojená s kompletnou prestavbou. V rámci tejto prestavby boli realizované aj protihlukové opatrenia. Realizácia opatrení na zníženie hlukovej záťaže v dotknutom vonkajšom chránenom priestore bola robená formou protihlukových stien pozdĺž železničných tratí (clonenie na dráhe šírenia zvuku od zdroja zvuku k miestu príjmu). Iné systémové opatrenia neboli realizované. Na úseku Z2, v časti Trnava – Piešťany, bola realizovaná výstavba protihlukových stien v dĺžke 2.6 km. Na úseku Z4, Žilina – Čadca, v časti Žilina – Krásno nad Kysucou, bola realizovaná výstavba protihlukových stien v celkovej dĺžke cca 9.6 km.
Ako bolo uvedené, v časom intervale roku 2021, sa realizovala úplná modernizácia železničnej trate medzi ŽS Púchov a ŽS Považská Teplá, ktorej súčasťou sú aj s plánované protihlukové opatrenia vo forme protihlukových stien v celkovej dĺžke 15,4 km. Súčasťou modernizácia železničnej trate medzi ŽS Lučivná a ŽS Poprad, sú plánované protihlukové opatrenia vo forme protihlukových stien v dĺžke cca 5,8 km. Reálne realizované protihlukové opatrenia budú známe po dokončení prác
V čase spracovania strategickej hlukovej mapy, v okolí železničných tratí v správe ŽSR, na ostatných uvedených úsekoch neboli realizované systematické programy a opatrenia na zníženie hlukovej záťaže spôsobovanej prevádzkou na sledovaných železničných tratiach.